باب پت، معاون تجسم حرفه ای در انویدیا می گوید: «گرافیک عصبی موج بعدی نوآوری در گرافیک کامپیوتری را هدایت می کند و نحوه ایجاد و تجربه محتوا را تغییر می دهد. NVIDIA RTX 6000 آماده است تا این دوره جدید را برای مهندسان، طراحان و دانشمندان تقویت کند تا نیاز به تولید محتوا، رندر، هوش مصنوعی و حجم کاری شبیهسازی را که برای ساختن جهانهایی در متاورس لازم است، برآورده کند.
NVIDIA امروز GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX 6000 را بر اساس معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace معرفی کرد. با GPU جدید NVIDIA RTX 6000 Ada Generation که رندر، گرافیک و هوش مصنوعی را در زمان واقعی ارائه میکند، طراحان و مهندسان میتوانند جریانهای کاری پیشرفته و مبتنی بر شبیهسازی را برای ساخت و تأیید طرحهای پیچیدهتر هدایت کنند.
امکانات عبارتند از:
- هستههای RT نسل سوم: تا 2 برابر توان عملیاتی نسل قبلی با قابلیت اجرای همزمان ردیابی پرتو با قابلیت سایهزنی یا حذف نویز.
- هسته های Tensor نسل چهارم: عملکرد آموزشی هوش مصنوعی تا 2 برابر سریعتر از نسل قبلی با پشتیب، گسترده از فرمت داده FP8.
- هسته های CUDA: تا 2 برابر توان عملیاتی نقطه شناور تک دقیق در مقایسه با نسل قبلی.
- حافظه GPU: دارای 48 گیگابایت حافظه GDDR6 برای کار با بزرگترین مدل های سه بعدی، رندر تصاویر، شبیه سازی و مجموعه داده های هوش مصنوعی.
- مجازی سازی: از نرم افزار NVIDIA virtual GPU (vGPU) برای چندین نمونه ایستگاه کاری مجازی با کارایی بالا پشتیب، می کند، که به کاربران راه دور امکان می دهد منابع را به اشتراک بگذارند و طراحی پیشرفته، هوش مصنوعی و بارهای کاری را مح،ه کنند.
- XR: دارای عملکرد 3 برابری کدگذاری ویدیویی نسبت به نسل قبل، برای پخش چندین جلسه XR همزمان با استفاده از NVIDIA CloudXR.
هنرمندان می توانند داستان سرایی را به سطح بالاتری برسانند، محتوای جذاب تر بسازند و محیط های مجازی همه جانبه بسازند. دانشمندان، محققان و متخصصان پزشکی میتوانند با استفاده از قدرت ابررایانهای در ایستگاههای کاری خود، توسعه داروها و روشهای نجاتبخش زندگی را تسریع بخشند—همه با عملکرد ۲ تا ۴ برابری نسل قبلی RTX A6000.
RTX 6000 که برای گرافیک عصبی و شبیهسازی پیشرفته دنیای مجازی طراحی شده است، با هوش مصنوعی نسل Ada و فناوری سایهزن قابل برنامهریزی، پلتفرم ایدهآلی برای ایجاد محتوا و ابزار برای متاورس با NVIDIA Omniverse Enterprise است. RTX 6000 با ،یب آ،ین نسلهای رندر، فناوریهای هوش مصنوعی و سایهزن و 48 گیگابایت حافظه GPU، کاربران را قادر میسازد تا محتوای فوقالعاده دقیقی ایجاد کنند، شبیهسازیهای پیچیده را توسعه دهند و بلوکهای ساختم، مورد نیاز برای ساختن دنیای مجازی جذاب و جذاب را تشکیل دهند.
اندرو کراس، مدیر عامل Gr، Valley، گفت: پخشکنندگان به طور فزایندهای از نرمافزار و مح،ات برای کمک به ساخت نسل بعدی ایستگاههای تلویزیونی استفاده میکنند. پردازندههای گرافیکی ایستگاههای کاری جدید واقعاً بازی را تغییر میدهند و بیش از 300 درصد عملکرد را برای ما افزایش میدهند و به ما امکان میدهند کیفیت ویدیو و ارزش محصولات خود را بهبود بخشیم.»
Dipankar C،udhury، عضو Ansys و سرپرست HPC Center of Excellence میگوید: «معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace به طراحان و مهندسان این امکان را میدهد تا مرزهای شبیهسازیهای مهندسی را ادامه دهند. حافظه نهان بزرگتر L2 GPU RTX 6000، افزایش قابل توجه تعداد و عملکرد هسته های نسل بعدی و افزایش پهنای باند حافظه منجر به افزایش عملکرد چشمگیر برای مجموعه گسترده برنامه های Ansys خواهد شد.نسل بعدی فناوری RTX
NVIDIA RTX 6000 مجهز به معماری NVIDIA Ada، پیشرفته ترین معماری GPU جهان، دارای فناوری پیشرفته NVIDIA RTX است.
دسترسی
GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX 6000 از دسامبر در دسترس شرکای توزیع جه، و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
منبع: https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-rtx-6000-ada-lovelace-rtx-gpu-arrives-for-designers-and-creators.html
رهبران جه، به NVIDIA RTX 6000 روی می آورند
مایکل دیویس، معاون ارشد عملیات مید، در Fox Sports میگوید: «گرافیکهای گرافیکی حرفهای انویدیا به ما کمک ،د تا با زنده ، افسانههای بازی با ،میشنهای صورت مبتنی بر هوش مصنوعی، تجربهای شبیه به هیچ، دیگر را برای طرفداران بیسبال در همه جا ارائه کنیم. ما هیجانزده هستیم که از گرافیک باورن،ی و عملکرد هوش مصنوعی ارائه شده توسط RTX 6000 استفاده کنیم، که به ما کمک میکند فصل بعدی پخش زنده ورزشی را به نمایش بگذاریم.»