نتایج آزمایش نشان می دهد که در حالی که SSD های NVMe منجر به زمان بارگذاری کوتاه تر می شوند، نرخ فریم در مقایسه با SATA SSD تقریباً 10٪ کمتر است. Forspoken، به ،وان اولین بازی که DirectStorage API مایکروسافت را پیاده سازی کرد، سرفصل خبرها شد.
این فناوری امکان استفاده از SSD های NVMe را برای بهبود زمان بارگذاری در بازی ها فراهم می کند. با این حال، آزمایشهای اخیر نشان دادهاند که ممکن است اشکالاتی در این پیادهسازی وجود داشته باشد. با توجه به PC Games Hardware، آزمایشهای استفاده از انواع مختلف SSD با معیار داخلی بازی با وضوح 4k نشان داد که در حالی که درایوهای مبتنی بر PCIe 3.0 و 4.0 زمان بارگذاری کوتاهتری را ارائه میدهند، نرخ فریم نیز در مقایسه با آن حدود 10 درصد کمتر بود. به یک SATA SSD (حدود 75 فریم در ث،ه در مقابل 83 فریم در ث،ه). 1% و 0.2% پایین (حداقل فریم در ث،ه) بدون تغییر باقی ماندند. این آزمایشها با استفاده از ویندوز 11، Intel Core i9-12900K و Nvidia RTX 4090 انجام شد. باید دید در هنگام تنظیم تنظیماتی مانند وضوح یا استفاده از سختافزار کمتر قدرتمند، نتایج چگونه ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر این، مشخص نیست که کدام SSD در بنچمارک ها استفاده شده است.