DirectStorage 1.1 به زودی



DirectStorage 1.1 به زودی

هنگامی که مایکروسافت اولین انتشار عمومی DirectStorage را در ویندوز برای به حداقل رساندن سربار CPU و افزایش عملکرد IO اعلام کرد، آنها همچنین اشاره ،د که فشرده سازی GPU در لیست اولویت ها قرار دارد.

MS به پایان کار نزدیک می شود و امیدواریم که DirectStorage 1.1 با GPU Decompression تا پایان سال 2022 در دسترس توسعه دهندگان باشد. این یکی از ویژگی هایی است که اغلب درخواست می شود، بنابراین در عین حال، آنها می خواهند به توسعه دهندگان اوج خود را ارائه دهند. آنچه را که ما انجام داده ایم و آنها می توانند در اوا، امسال انتظار داشته باشند!

برای گیمرها:

فشرده سازی دارایی چیست و چگونه فشرده سازی GPU بازی ها را تغییر می دهد؟

بازی ها برای ساختن جهان های غوطه ور به حجم عظیمی از داده نیاز دارند – هر شخصیت، شی و منظره دارای «دارایی» است که ویژگی هایی مانند شکل، نور و رنگ را توصیف می کند. این به صدها گیگابایت داده اضافه می کند. این دارایی ها برای کاهش حجم کلی بسته یک بازی فشرده شده اند. هنگامی که یک بازی اجرا می شود، دارایی ها به حافظه سیستم منتقل می شوند، جایی که CPU داده ها را قبل از اینکه در نهایت در حافظه GPU کپی شود تا در صورت نیاز استفاده شود، فشرده سازی می کند. انتقال و فشرده سازی این دارایی ها بر روی دستگاه های بازی کمک زیادی به زمان بارگذاری و محدود ، جزئیات می تواند در صحنه های جهان باز داشته باشد.

DirectStorage 1.0 بخش انتقال داده این فرآیند را بهبود می بخشد. پیشرفت های ویندوز 11 همراه با DirectStorage به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از پهنای باند بالاتر درایوهای NVMe استفاده کنند. بازی‌های دارای قابلیت DirectStorage نصب شده بر روی درایوهای NVMe باید انتظار کاهش زمان بارگذاری تا 40 درصد را داشته باشند. پس از بهبود این بخش از خط لوله، توسعه دهندگان می خواهند عملکرد رفع فشار را در مرحله بعد بهبود بخشند.

به طور معمول، کار رفع فشرده سازی بر روی CPU انجام می شود، زیرا فرمت های فشرده سازی از لحاظ تاریخی فقط برای CPU ها بهینه شده اند. ما یک روش جایگزین را در DirectStorage 1.1 ارائه می دهیم که در عوض فشرده سازی آن دارایی ها را به GPU منتقل می کنیم – که به ،وان “فشرده سازی GPU” شناخته می شود. کارت‌های گرافیک در انجام موازی وظایف قابل تکرار بسیار کارآمد هستند و ما می‌تو،م از این قابلیت به همراه پهنای باند یک درایو پرسرعت NVMe برای انجام کارهای بیشتر در یک زمان استفاده کنیم. در نتیجه، مدت زمان بارگذاری یک دارایی کاهش می‌یابد، زمان بارگذاری سطح کاهش می‌یابد و جریان جهان باز بهبود می‌یابد.

برای به دست آوردن حس ملموس تر برای احتمالات، ما یک نمونه بسیار بهینه سازی شده (در زیر) ساختیم. این نشان می‌دهد که وقتی DirectStorage با فشرده‌سازی GPU در مقابل فشرده‌سازی CPU اجرا می‌شود، صحنه‌ها تقریباً 3 برابر سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و CPU تقریباً به طور کامل آزاد می‌شود تا برای سایر فرآیندهای بازی استفاده شود. هنگامی که DirectStorage 1.1 منتشر شد، سفر جدیدی را برای توسعه دهندگان بازی آغاز می کند تا از سخت افزار بازی استفاده کامل کنند و زمان بارگذاری بازی های رایانه شخصی را در چند سال آینده افزایش دهند.

GPU با بارگیری GDeflate (سمت چپ) در 0.8 ث،ه در مقابل CPU با Zlib (راست) در 2.36 ث،ه.
این یک پیش نمایش اولیه از نمونه است. اعداد عملکرد با حجم کار/سخت افزار متفاوت متفاوت است.

رفع فشرده سازی GPU کجا کار می کند؟

وقتی صحبت از فشرده سازی/فشرده سازی به میان می آید، عوامل متعددی بر عملکرد بازی تأثیر می گذارد. در اینجا خلاصه ای از موارد کارآمد و توصیه شده آورده شده است:

سیستم عامل: بازی‌های DirectStorage هم در ویندوز 10 و هم در ویندوز 11 کار می‌کنند، اما بهینه‌سازی‌های اضافی در پشته IO در دسترس کاربران ویندوز 11 وجود دارد، بنابراین این انتخاب پیشنهادی ما برای بهترین پیشرفت‌ها است. بازی‌هایی که هم در ویندوز 10 و هم در ویندوز 11 اجرا می‌شوند، از پیاده‌سازی کارآمد فشرده‌سازی GPU بهره‌مند خواهند شد، زیرا مؤلفه کلیدی این ویژگی، انتقال حجم کار از CPU به GPU است نه تغییر در خود سیستم‌عامل.

دستگاه ذخیره‌سازی: بازی‌های دارای DirectStorage روی همه دستگاه‌ها کار می‌کنند (. برای مشاهده پیشرفت‌های قابل توجه DirectStorage، به یک NVMe SSD نیاز دارید، جایی که قابلیت‌های پهنای باند بسیار بالاتر و خود رسانه ذخیره‌سازی سریع‌تر است. ما به شدت توصیه می‌کنیم از بازی خود اطمینان حاصل کنید. فایل‌ها در NVMe ذخیره می‌شوند تا بهترین تجربه بازی را داشته باشند.

GPU: هر پردازنده گرافیکی با قابلیت DirectX 12 که از Shader Model 6.0 پشتیب، می کند، می تواند از ویژگی جدید استفاده کند، ما یک کارت با قابلیت DX12 Ultimate را توصیه می کنیم.

برای توسعه دهندگان:

معرفی GDeflate در DirectStorage

طیف گسترده ای از فرمت های فشرده سازی در دسترس هستند – توسعه دهندگان با در نظر گرفتن نسبت فشرده سازی و عملکرد زمان اجرا کدک، از بین آنها انتخاب می کنند. با DirectStorage 1.1، ما یک فرمت فشرده سازی جدید، ارائه شده توسط NVIDIA، به نام GDeflate را ارائه می دهیم.

جان اسپیتزر، معاون توسعه‌دهنده و فناوری عملکرد در NVIDIA، می‌گوید: «انویدیا و مایکروسافت با هم کار می‌کنند تا زمان‌های بارگذاری طول، بازی‌های رایانه شخصی را به گذشته تبدیل کنند. «برنامه‌ها با اعمال فشرده‌سازی GDeflate در دارایی‌های بازی‌شان سود می‌برند، محتوای غنی‌تر و زمان بارگذاری کوتاه‌تر را بدون نیاز به افزایش حجم دانلود فایل ممکن می‌کنند.»

GDeflate یک استاندارد جدید فشرده‌سازی داده‌های بدون تلفات است که برای رفع فشرده‌سازی با توان بالا در GPU با نسبت‌های فشرده‌سازی مانند deflate بهینه شده است. GDeflate چرخه های CPU را با بارگذاری عملیات فشرده سازی پرهزینه در GPU ذخیره می کند، در حالی که همزمان پهنای باند اتصال سیستم و ردپای روی دیسک را ذخیره می کند. فشرده سازی GDeflate ذاتاً موازی داده است که مقیاس پذیری بیشتری را در طیف گسترده ای از معماری های GPU امکان پذیر می کند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که هنگام بارگیری از سریع ترین دستگاه های NVMe، پهنای باند قابل توجهی را تقویت کند، و از سناریوهای پخش جری، انبوه و ریزدانه پشتیب، می کند.

GDeflate یک فرمت جدید فشرده سازی GPU را ارائه می دهد که همه فروشندگان سخت افزار می توانند آن را پشتیب، و بهینه سازی کنند. مایکروسافت در حال کار با شرکای کلیدی مانند AMD، Intel و NVIDIA برای ارائه درایورهای متن، با این فرمت است. اینتل از انتشار درایورهایی که با همکاری مایکروسافت طراحی شده اند برای کار یکپارچه با DirectStorage Runtime برای ارائه قابلیت های بهینه سازی فشرده سازی GPU برای توسعه دهندگان بازی، هیجان زده است. مورالی رامادوس، عضو اینتل و GM معماری نرم افزار GPU گفت. مانند تمام فناوری‌های DirectX، با DirectStorage، مایکروسافت در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که گیمرها گزینه‌های عالی برای سازگاری و عملکرد سخت‌افزار خود دارند.

چه چیزی با DirectStorage 1.1 عرضه می شود؟

پس از انتشار، ما یک به‌روزرس، برای DirectStorage SDK ارائه می‌کنیم که همه چیزهایی را که توسعه‌دهندگان برای شروع رفع فشرده‌سازی GPU نیاز دارند، فراهم می‌کند. همراه با SDK خواهد بود:

  • زمان اجرا DirectStorage به روز شد تا فشرده سازی انجام شود
  • ابزار برای GDeflate، از جمله کمپرسور
  • نمونه ها (از جمله نسخه نمایشی بارگیری انبوه در بالا)
  • مستندات

فروشندگان سخت افزار ممکن است چند هفته قبل از انتشار ما شروع به انتشار درایورهای DirectStorage 1.1 کنند. رانندگان شرکای کلیدی ما اطمینان حاصل می کنند که توسعه دهندگان پتانسیل کامل رفع فشرده سازی GPU را خواهند دید. اسکات هرکلمن، معاون ارشد و مدیر کل واحد تجاری گرافیک در AMD گفت: DirectStorage 1.1 با رفع فشرده سازی GPU به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا خلاقیت خود را آزاد کنند و دنیاهای با جزئیات و بصری خیره کننده را ارائه دهند. ما از نزدیک با مایکروسافت کار کرده‌ایم تا بهترین تجربه ممکن را در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های AMD تضمین کنیم.»

اگر این درایورها وجود نداشته باشند، DirectStorage به پیاده سازی DirectCompute بهینه سازی شده بازمی گردد. توسعه دهندگ، که قصد دارند نسخه بعدی DirectStorage را آزمایش کنند، باید مراقب درایورهای جدید و بهبود یافته باشند.

به زودی پس از انتشار SDK، پیاده‌سازی‌های مرجع دارای مجوز Apache 2.0 از کمپرسورها و کمپرسورهای GDeflate را منتشر خواهیم کرد که به ابزارها اجازه می‌دهد با خطوط لوله دارایی موجود یکپارچه شوند.

با در دست داشتن فرمت فشرده سازی، ابزار و درایورهای جدید، توسعه دهندگان ،اصر کلیدی را برای معماری موتورهای خود برای استفاده از کاهش فشرده سازی GPU خواهند داشت.

مراحل بعدی

ما به زودی مشخصات و مستندات API بیشتری را با انتشار ارائه خواهیم کرد، در اینجا چند راه وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند از هم اکنون برنامه ریزی کنند:

  • حافظه خود را در مورد نحوه عملکرد پشته IO در حال حاضر در معماری موتور بازی خود تجدید کنید. در نظر بگیرید که چگونه خط لوله ابزار شما ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.
  • DirectStorage 1.0 را امتحان کنید.
  • فشرده سازی GPU فقط با درخواست هایی کار می کند که منابع GPU را هدف قرار می دهند، بنابراین شروع به استفاده از:

    • DSTORAGE_REQUEST_DESTINATION_BUFFER
    • DSTORAGE_REQUEST_DESTINATION_TEXTURE_REGION
    • DSTORAGE_REQUEST_DESTINATION_MULTIPLE_SUBRESOURCES
    • DSTORAGE_REQUEST_DESTINATION_TILES

  • پس از انتشار مقداری زمان تحقیق و توسعه را برای درک و آزمایش رفع فشرده سازی GPU اختصاص دهید.








منبع: https://www.guru3d.com/news-story/directstorage-1-1-coming-soon.html