DirectStorage 1.1 اکنون در دسترس است



DirectStorage 1.1 اکنون در دسترس است

روز دوشنبه، مایکروسافت به طور عمومی DirectStorage 1.1 API را برای توسعه دهندگان بازی منتشر کرد که به آنها اجازه می داد از فشرده سازی دارایی های بازی با شتاب GPU برای کمک به کاهش زمان بارگذاری بازی استفاده کنند. این نسخه جدید DirectStorage شامل همه چیزهایی است که یک توسعه دهنده برای شروع با فشرده سازی GPU نیاز دارد.

GDeflate: استاندارد فشرده سازی GPU باز
GDeflate یک طرح فشرده‌سازی داده با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر و بهینه‌سازی شده برای GPU است که می‌تواند به برنامه‌ها کمک کند تا از حجم بسیار زیاد داده موجود در دستگاه‌های مدرن NVMe استفاده کنند. با حذف گلوگاه های CPU از خط لوله کلی I/O، فشرده سازی جریان از چنین دستگاه هایی را عملی می کند. GDeflate همچنین جلوه‌های تقویت پهنای باند را فراهم می‌کند و توان عملیاتی موثر زیرسیستم I/O را بهبود می‌بخشد.

منبع باز GDeflate در GitHub با مجوز مجاز برای IHV و ISV منتشر خواهد شد. ما می خواهیم استقبال سریع از GDeflate را به ،وان یک استاندارد فشرده سازی موازی داده تشویق کنیم و پذیرش آن را در ا،یستم رایانه شخصی و سایر پلتفرم ها تسهیل کند.

برای نشان دادن مزایای GDeflate، عملکرد سیستم را بدون فشرده‌سازی، با فشرده‌سازی استاندارد سمت CPU، و با رفع فشرده‌سازی GDeflate با شتاب GPU بر روی یک مجموعه داده متمرکز بر بازی که حاوی داده‌های بافت و هندسه است، اندازه‌گیری کردیم. همانطور که از شکل‌های 1 و 2 می‌بینید، توان عملیاتی جریان غیرفشرده توسط پهنای باند گذرگاه سیستم در حدود 3 گیگابایت بر ث،ه محدود می‌شود، که اتفاقاً حد اتصال Gen3 PCIe است.

هنگام اعمال فشرده سازی سنتی با رفع فشرده سازی روی CPU، این CPU است که به گلوگاه کلی تبدیل می شود و در نتیجه توان عملیاتی کمتری نسبت به جریان غیرفشرده می شود. نه تنها از منابع ورودی/،وجی موجود سیستم استفاده نمی‌کند، بلکه چرخه‌های CPU را از سایر وظایفی که به منابع CPU نیاز دارند نیز حذف می‌کند.

با رفع فشرده سازی GDeflate با شتاب GPU، سیستم می تواند بدون اعمال فشرده سازی، پهنای باند موثری را بیش از آنچه ممکن است ارائه دهد. این به طور موثر توان داده را در نسبت فشرده سازی خود ضرب می کند. CPU برای انجام سایر وظایف مهم، به حدا،ر رساندن عملکرد در سطح سیستم، کاملاً در دسترس است.

GDeflate به ،وان یک گزینه استاندارد رفع فشرده سازی GPU در DirectStorage 1.1 در دسترس است – یک API جریان ورودی/،وجی مدرن از مایکروسافت. ما مشتاقانه منتظر موتورهای بازی نسل بعدی هستیم که از GDeflate بهره مند شوند





اینجا کلیک کنید برای ارسال نظر برای این خبر در انجمن پیام.




منبع: https://www.guru3d.com/news-story/directstorage-1-1-now-available.html