Corsair Gaming Inc گزارش مالی خود را برای سه ماهه آ، و سال 2022 منتشر می کند و درآمد خالص 398.7 میلیون دلار را گزارش می دهد. بخش Gamer and Creator Peripherals این شرکت شاهد رشد درآمد خالص از 96.8 میلیون دلار در سه ماهه سوم به 117.8 میلیون دلار در سه ماهه چهارم بود.
علاوه بر این، بخش قطعات و سیستم های بازی نیز افزایش درآمد خالص را نشان داد و به 280.9 میلیون دلار رسید. درآمد خالص شرکت بالغ بر 12.5 میلیون دلار بود که درآمد خالص تعدیل شده به 20.7 میلیون دلار رسید. پول نقد و معادل های نقدی Corsair در پایان دسامبر 2022 154.1 میلیون دلار بود.سه ماهه چهارم 2022 معیارهای مالی را انتخاب کنید
- درآمد خالص 398.7 میلیون دلار در مقایسه با 311.8 میلیون دلار در سه ماهه سوم 2022 و 510.6 میلیون دلار در سه ماهه چهارم 2021 بود. درآمد خالص بخش گیمرها و سازندگان لوازم جانبی 117.8 میلیون دلار در مقایسه با 96.8 میلیون دلار در سه ماهه سوم 2022 و 179 میلیون دلار بود. سه ماهه چهارم سال 2021، در حالی که درآمد خالص بخش قطعات و سیستم های بازی 280.9 میلیون دلار بود در مقایسه با 214.9 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2022 و 333.7 میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال 2021.
- درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران عادی 12.5 میلیون دلار یا 0.12 دلار به ازای هر سهم رقیق شده بود، در مقایسه با زیان خالص 8.9 میلیون دلار یا 0.09 دلار به ازای هر سهم رقیق شده در سه ماهه سوم سال 2022 و درآمد خالص 24.7 میلیون دلار یا 0.25 دلار به ازای هر سهم رقیق شده در سه ماهه چهارم سال 2021
- درآمد خالص تعدیل شده 20.7 میلیون دلار یا 0.20 دلار به ازای هر سهم رقیق شده بود، در مقایسه با درآمد خالص تعدیل شده 7.6 میلیون دلار یا 0.08 دلار به ازای هر سهم رقیق شده در سه ماهه سوم سال 2022 و درآمد خالص تعدیل شده 34.7 میلیون دلار یا 0.35 دلار به ازای هر سهم رقیق شده، در چهارمین. سه ماهه 2021.
- EBITDA تعدیل شده 32.0 میلیون دلار بود، در مقایسه با 10.1 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2022 و 39.5 میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال 2021.
- وجه نقد و معادل آن تا 31 دسامبر 2022 154.1 میلیون دلار بود.
سال کامل 2022 معیارهای مالی را انتخاب کنید
- درآمد خالص 1,375.1 میلیون دلار در مقایسه با 1904.1 میلیون دلار در سال 2021 بود. درآمد خالص بخش گیمرها و سازندگان لوازم جانبی 437.8 میلیون دلار در مقایسه با 647.2 میلیون دلار در سال 2021 بود، در حالی که درآمد خالص بخش اجزای بازی و سیستمها 937.3 میلیون دلار در مقایسه با 1,201 میلیون دلار بود.
- زیان خالص قابل انتساب به سهامداران عادی 60.9 میلیون دلار یا 0.63 دلار به ازای هر سهم رقیق شده در مقایسه با درآمد خالص 101.0 میلیون دلار یا 1.01 دلار به ازای هر سهم رقیق شده برای کل سال 2021 بود.
- درآمد خالص تعدیل شده 18.4 میلیون دلار یا 0.18 دلار به ازای هر سهم رقیق شده بود، در مقایسه با 144.9 میلیون دلار یا 1.45 دلار به ازای هر سهم رقیق شده برای کل سال 2021.
- EBITDA تعدیل شده 46.5 میلیون دلار در مقایسه با 199.2 میلیون دلار برای کل سال 2021 بود.
تعاریف اقدامات مالی غیر GAAP مورد استفاده در این بی،ه مطبوعاتی و تطبیق این اقدامات با نزدیکترین معا،ای GAAP آنها در زیر تحت ،وان “استفاده و تطبیق اقدامات مالی غیر GAAP” آمده است.
اندی پل، مدیر اجرایی Corsair، اظهار داشت: “ما از نتایج سه ماهه چهارم خود و مسیر مثبت فعلی خود برای نیمه اول سال 2023، پس از سال 2022 چالش برانگیز، متاثر از درگیری روسیه و اوکراین، هزینه های بالای حمل و نقل و حمل و نقل راضی هستیم. تعدیل موجودی کانال بزرگ. فروش تعطیلات سه ماهه چهارم سال 2022 در تمام دسته های بازار در اروپا قوی بود و فروش کلی ،ده فروشی ما از کانال به طور قابل توجهی بالاتر از سطح قبل از همه گیری 2019 بود. ما از افزایش تقاضا در بازار رایانه های شخصی بازی بهره مند شدیم. GPU و CPU جدید از Nvidia، AMD و Intel در پایان سال 2022 راه اندازی می شود و انتظار می رود تعداد بیشتری در سه ماهه اول 2023 عرضه شود. مشتریان مشتاق ما اکنون می توانند رایانه های شخصی بازی سریعتر و قدرتمندتر با ویژگی های بیشتر را با قیمت کمتری نسبت به زم، که می توانستند بسازند. علاوه بر این، انتظار میرود سال 2023 در مقایسه با سال 2022، فهرست قویتری از بازیهای محبوب را به همراه داشته باشد.
مایکل جی. پاتر، مدیر ارشد مالی Corsair، اظهار داشت: “سه ماهه چهارم سال 2022 به بالاترین حد انتظارات ما رسید و با حرکت به سه ماهه اول 2023 به خوبی به پایان رسید. هزینه های حمل و نقل که در بیشتر سال با باد مخالف بود، بیش از 70 سال کاهش یافت. ٪ در سه ماهه چهارم از ابتدای سال 2022. زمان تحویل زنجیره تامین به بهبود ادامه داده است و اکنون در همان سطح یا مشابه قبل از همه گیری است. ما موجودی انبارهای خود را تقریباً 23٪ کاهش داده ایم و موجودی کانال را به زیر رسانده ایم. ما امیدواریم که موجودی صنعت گسترده تر در کانال نیز در وضعیت بهتری قرار داشته باشد که منجر به تخفیف کمتری در سال 2023 خواهد شد. 154 میلیون دلار، که شامل اضافه شدن تقریباً 81 میلیون دلار درآمد خالص حاصل از عرضه سهام ماه نوامبر ما است. هفت تیر 100 میلیون دلاری سرمایه در گردش ما کشیده نشده و کاملاً در دسترس است.”
چشم انداز مالی
برای کل سال 2023، Corsair در حال حاضر انتظار دارد درآمد در یک محیط اقتصادی نرم تر نسبت به سال 2022 ی،ان باشد تا کمی افزایش یابد و انتظار ندارد درآمد آن تحت تأثیر روندهای موجودی منفی در سال 2023 قرار گیرد. Corsair انتظار دارد برای کل سال بهبود یابد. 2023 در EBITDA تعدیل شده با بهبود حاشیه، عادی سازی هزینه های حمل و نقل و ادامه کنترل های سختگیرانه هزینه های عملیاتی انجامید.
- درآمد خالص بین 1.35 تا 1.55 میلیارد دلار باشد.
- درآمد عملیاتی تعدیل شده بین 75 تا 95 میلیون دلار باشد.
- EBITDA را در محدوده 90 تا 110 میلیون دلار تنظیم کرد.
برخی از اقدامات غیر GAAP موجود در چشم انداز مالی ما با اقدامات مالی قابل مقایسه GAAP مطابقت نداشتند زیرا اقدامات GAAP بر اساس آینده نگر قابل دسترسی نیستند. ما نمیتو،م این اقدامات مالی آیندهنگر غیر GAAP را با مستقیمترین اقدامات GAAP قابل مقایسه بدون تلاشهای غیرمنطقی تطبیق دهیم، زیرا در حال حاضر نمیتو،م با قطعیت معقولی نوع و میزان اقلام خاصی را پیشبینی کنیم که انتظار میرود تأثیر بگذارد. اقدامات GAAP برای این دوره ها اما بر اقدامات غیر GAAP تأثیر نمی گذارد. چنین اقلامی ممکن است شامل هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام، استهلاک و استهلاک، هزینه های کاهش موجودی و سایر موارد باشد. اطلاعات غیرقابل دسترس می تواند تأثیر قابل توجهی بر نتایج مالی GAAP ما داشته باشد.
بی،ه های آینده نگر فوق منع، کننده انتظارات ما از تاریخ امروز است. با توجه به تعداد عوامل خطر، عدم قطعیت ها و مفروضات مورد بحث در زیر، نتایج واقعی ممکن است از نظر مادی متفاوت باشد. ما قصد نداریم چشم انداز مالی خود را تا اعلام نتایج سه ماهه بعدی خود به روز کنیم.
پیشرفت های اخیر
- Stream Deck را راهاندازی کردیم + افزودنی جدید به مجموعه رابطهای کنترل لمسی که برنده جایزه شدهاند. Stream Deck + Stream Deck را فراتر از پخشکنندهها گسترش میدهد تا طیف گستردهای از میانبرها و بهبود گردش کار را برای متخصصان خلاق، تولید و فراتر از آن فعال کند. Stream Deck + با ،یبی از هشت کلید LCD، چهار دکمه فشاری و یک نوار لمسی پویا، سطح جدیدی از کنترل را در اختیار کاربران Stream Deck قرار میدهد و بهطور یکپارچه با نرمافزار Elgato، ی،ی Camera Hub، Control Center و تحسینشده ادغام میشود. می،ر مجازی Wave Link.
- اولین م،تور گیمینگ XENEON FLEX 45WQHD240 OLED ما در جهان در ماه دسامبر با جلب توجه مطبوعاتی و پوشش گسترده عرضه شد و خبر از ورود یک ک، کاملاً جدید از م،تورهای بازی خم شونده با کارایی بالا داد که با همکاری نزدیک با LG Display ایجاد شده اند. با قابلیت تنظیم دستی انحنای پنل 45 اینچی با نسبت تصویر 21:9 از کاملاً صاف تا انحنای 800R، دارندگان میتوانند بسته به اینکه از صفحه نمایش برای کار، بازی یا فیلم استفاده میکنند، منحنی خود را تنظیم کنند. XENEON FLEX 45 همچنین استانداردهای جدیدی را برای نمایشگرهای بازی با نرخ فریم بالا و زمان پاسخ کم تعیین می کند و مشخصات قانع کننده ای را ارائه می دهد که آن را به ،وان اولین م،تور گیمینگ OLED 240 هرتزی موجود از پنل های رقیب متمایز می کند. ما مشتاقانه منتظریم تا دامنه م،تورهای بازی خود را با همکاری مستمر با الجی در طول سال 2023 گسترش دهیم.
- با راه اندازی Elgato’s Facecam Pro، اولین وب کم که ضبط 4K با سرعت 60 فریم در ث،ه را ارائه می دهد، خط تولید وب کم را گسترش داد. و،م ممتاز plug-and-play با برخورداری از حسگر سونی بزرگ، لنز عکاسی با زاویه دید عریض با فو، متغیر، پردازنده تصویر انقلابی و حافظه فلش داخلی، به سازندگان اجازه میدهد بدون نیاز به جزئیات دقیق، ویدیوی فوقالعاده با کیفیت تولید کنند. تنظیم دوربین این فناوری پیشگامانه همراه با نرمافزار قدرتمند Camera Hub Elgato، Facecam Pro را به معیاری در صنعت وبکم جه، تبدیل میکند و به انتخابی قانعکننده برای سازندگان در هنگام ارتقای تنظیمات تولید خود تبدیل میکند.
- اولین مورد از چندین راهاندازی محصول جدید 2022 را منتشر کردیم که به طور قابلتوجهی کاربرد و تجربه ساخت محصولات DIY ما را با خط جدیدی از منابع تغذیه RMx SHIFT بهبود میبخشد. منبع تغذیه RMx SHIFT با یک چیدمان کانکتور جانبی انقلابی، نصب و مسیریابی کابل را که معمولاً منفیترین جنبههای مرتبط با ساخت یک رایانه شخصی DIY است، آسانتر میکند. بهبودهایی مانند این به رفع موانع ورود مشتری، که قصد ساخت اولین رایانه شخصی خود را دارند کمک می کند و ساخت رایانه شخصی را برای گروه کاملاً جدیدی از مشتریان قابل دسترسی می کند. RMx SHIFT همچنین اولین PSU Corsair است که سازگاری با ATX 3.0 را ارائه میکند، یک استاندارد منبع تغذیه صنعتی جدید با پشتیب، بومی از کارتهای گرافیکی نسل بعدی، تضمین کننده مجموعه ویژگیهای ثابت آینده برای مشتریان، و اعلام ورود Corsair به فضای PSU ATX 3.0. .
- iCUE Murals، یک ویژگی جدید جدید کنترل روشنایی، به مجموعه نرم افزار iCUE اضافه شد. بسیاری از محصولات Corsair از نورپردازی قابل تنظیم استفاده میکنند که معمولاً از طریق نرمافزار iCUE کنترل میشود و توانایی ایجاد آسان پروفایلهای نورپردازی منحصربهفرد برای مشتریان ما مهم است. iCUE Murals با ارائه یک رابط ساده برای مرتب ، تمام سخت افزار RGB مشتری روی صفحه و سپس ایجاد نمایه نورپردازی شگفت انگیز برای آن از یک تصویر، یک ویدیو، یک GIF یا حتی موسیقی، تجربه کاربر را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد و ا،یستم ما را متمایز می کند. مشتریان همچنین میتوانند محصولات نورپردازی محیطی را از شرکای iCUE Philips HUE و Nanoleaf اضافه و کنترل کنند، ا،یستم iCUE را فراتر از محصولات Corsair گسترش داده و تمام نورهای تنظیم شده مشتری را در یک مکان کنترل کنند. از ماه نوامبر در نسخه بتا، iCUE Murals اکنون برای همه کاربران Corsair iCUE فعال است.
منبع: https://www.guru3d.com/news-story/corsair-gaming-reports-fourth-quarter-and-full-year-2022-financial-results.html