AMD هیجان زده است که افزوده جدیدی به مجموعه ابزار توسعه دهندگان Radeon – Radeon Raytracing Analyzer (RRA) را اعلام کند. تغییر از شطرنجی سازی به ردیابی پرتوی مست،م تغییر در نحوه سازماندهی هندسه های مدل در صحنه های خود توسط توسعه دهنده است. RRA می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا این تغییر را درک کنند و مناطقی را در صحنه نشان دهند که ممکن است به بهینه سازی نیاز داشته باشند.
توسعه دهندگان بازی مسئول ایجاد ساختارهای شتاب هستند و بنابراین به روشی برای تجسم این ساختارهای شتاب و نحوه تأثیرگذاری آنها بر عملکرد نیاز دارند.
RRA به شما اجازه می دهد تا به مجموعه ای از سوالات در مورد نحوه استفاده از raytracing در برنامه خود پاسخ دهید. این سوالات مواردی از این قبیل هستند:
ساختارهای شتاب من چقدر از حافظه استفاده می کنند؟
BVH های من چقدر پیچیده هستند؟
هندسه من چقدر موثر در ساختارهای شتاب من قرار می گیرد؟
آیا هیچ یک از ساختارهای شتاب من با هم همپوش، دارند، و اگر چنین است، چقدر؟
از چند ساختار شتاب دهنده استفاده می کنم؟
آیا پرچم های ساخت/نمونه درستی را برای ساختارهای شتاب خود تنظیم کرده ام؟
آیا اطلاعات اضافی در ساختارهای شتاب من وجود دارد؟
آیا هندسه در BLASes من تا حد امکان با محور تراز است؟
RRA به توسعهدهنده اجازه میدهد تا سلسلهمراتب جعبههای مرزی و هندسههای صحنه مرتبط را از طریق یک رندر استاندارد شطرنجساز یا با استفاده از نمای پیشبینیکننده که به سرعت مناطق مورد توجه را برجسته میکند، تجسم کند. پس از شناسایی، توسعهدهنده میتواند استراتژی تولید BVH خود را برای کاهش تنگناهای عملکرد بازبینی کند.
RRA قادر به کار است زیرا مهندسین درایور نرمافزار Radeon ما سخت کار کردهاند و پشتیب، raytracing را به فناوری درایور توسعهدهنده ما اضافه کردهاند. این بدان م،است که هنگامی که برنامه شما در حالت توسعه دهنده اجرا می شود – با استفاده از پنل توسعه دهنده Radeon™ که با RRA ارسال می شود – راننده می تواند تمام ساختارهای شتاب را در یک صحنه با یک کلیک یک دکمه ثبت کند. ابزار Radeon™ Raytracing Analyzer سپس میتواند دادههای تولید شده توسط درایور را بارگیری و بازجویی کند و آنها را به روشی آسان ارائه دهد.
Radeon Raytracing Analyzer (RRA) ابزاری است که برای کمک به بهبود عملکرد raytracing پردازندههای AMD که از raytracing پشتیب، میکنند، طراحی شده است. این ابزار تاکنون بر روی تجسم ساختارهای شتاب متمرکز شده است که از سلسله مراتب حجم محدود تشکیل شده است.