گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

Balloons Over Asheville که مرتبط با سواری با بالون است، کمپین خود را به گونهای اجرا میکند که با مکان خود یعنی Asheville، کارولینای شمالی و اطراف آن در ارتباط باشد. تبلیغات برای بقای هر کسب و کاری نیاز است، چرا که باعث شناخت بهتر خدمات و محصولات شما شده و ب شهرت برند شما کمک میکند. همانطور که در متن هم گفته شد برای اجرایی کردن تبلیغات گوگل نیاز به دانش کافی می باشد. همانطور که می دانید برای تبلیغ در گوگل نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل ادوردز است. یعنی شما می توانید یک محصول یا سرویس را فقط برای آقایان در محدوده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال نمایش دهید. سرویس تبلیغات گوگل ادز را میتوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد. آژانس دیجیتال مارکتینگ ادستیتو به عنوان بهترین آژانس خدمات بازاریابی میتواند خدمات بسیار باکیفیت و مؤثری را در راستای تبلیغات گوگل ارائه دهد.

گوگل، تبلیغات نمایشی را نیز ارائه میدهد که در همان پنل کاربری گوگل ادز وجود دارد. از همان ابتدا که حساب کاربریتان را ایجاد می کنید، باید مواردی مانند موقعیت زمانی و ارز مد نظر جهت پرداخت هزینه را تعیین نمایید. ابتدا برای اضافه کردن افزونه تبلیغات در گوگل از روش زیر استفاده کنید. در ابتدا برای هر کلمه کمترین مقدار را انتخاب میکنیم به عنوان مثال 5 سنت. شما می توانید از فیسبوک ادز جهت دریافت «لایک» برای صفحه تجاری خود، بازدید از وبسایت یا فروش استفاده کنید. اما پس از لاگین کردن در حساب کاربری جیمیل خود و ورود به وبسایت گوگل ادسنس، می بایست به جای انتخاب گزینه SIGN IN گزینه SIGN UP NOW را انتخاب کنید چرا که هنوز سرویس ادسنس را روی جیمیل خود فعال نکرده اید. ثبت نام در این سرویس بسیار ساده و راحت است به طوری که با ورود به صفحهی گوگل ادز میتوانید با اتصال حساب کاربری گوگل خود یک حساب در گوگل ادز هم داشته باشید. همان طور که می دانید گوگل برای راحتی شما ابزاری تهیه کرده است که با استفاده از گزارشهایی که برای شما آماده می کند، می توانید متوجه شوید که آیا برنامه تبلیغاتی شما موثر است یا نه.

بسیاری از کسب و کارهایی که امکان رقابت در حوزه سرچ ارگانیک برای آن ها سخت و زمانبر است و همچنین کسب و کارهای نوپا که به دنبال معرفی برند جدید خود به کاربران هدف هستد، تبلیغاتی کلیکی گوگل ادز Google Ads (گوگل ادوردز Google Adwords) را برای نمایش در لینک های اولیه جستجوی گوگل انتخاب کرده اند. در این قسمت میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تنها تبلیغ در سایتهای رایگان موثر است یا خیر؟ از منوی کناری، وارد قسمت کمپین ها شوید. در واقع کمپین شامل تمامی تنظیمات و محتواهای تبلیغاتی شما می شود که باید با توجه به هدفی که دارید نوع آن را درست انتخاب کنید. البته گوگل مانند همیشه ابزار مختلفی را برای راحتی کار شما تهیه کرده است که برخی از آنها شامل گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، اد اکستنشن های گوگل ادوردز است.

گوگل ادوردز به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند و یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است. لزوم وجود چنین استراتژی وقت گیر و منظمی در مدیریت کمپین گوگل ادز تنها به منزلهی ایجاد نظم بیشتر در کمپینهای گوگل ادزمان و شانس بیشتر برای افزایش فروش خدمات یا محصولات مورد نظرمان است. کلیکی که برای شما مشتری جدید نمیاورد و دلار های گرانقیمت شما را هدر میدهد. در انتخاب کلمه مناسب باید دقت زیاد داشت چرا که انتخاب کلمه کلیدی اشتباه باعث میشود تا تبلیغات شما در جای نامناسب دیده شود و باعث کلیک هرز شود .

در مقابل کلیک های هرز در تبلیغات گوگل خود را ایزوله کنید. با وجود ابزار مختلفی که هنگام انتخاب کلمه کلیدی به کمک شما می آیند، باز هم ممکن است گزینهای را انتخاب کنید که توسط کاربران خیلی جستجو نمی شود. تبلیغ همزمان چند سایت در گوگل امکان پذیر است؟ همان طور که پایین بودن سرچ کلمه کلیدی می تواند یکی از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل باشد، بالا بودن سرچ آن نیز می تواند منجر به همین اتفاق شود. یکی از فاکتورهایی که منجر به کاهش هزینه های شما می شود، بالا بودن نمره کیفی Quality Score است. بسیاری از کاربران زمانی که قصد انجام تبلیغ در گوگل را دارند، به دنبال روش هایی هستند که منجر به کاهش هزینه تبلیغ در گوگل شود. رپورتاژ در واقع نوعی روش تبلیغاتی می باشد که مانند رپورتاژ آگهی رایگان بست فارسی به معرفی کسب و کارها در برترین سایت های خبری، روزنامه ها و … در اینترنت و ثبت در سایت های انتشار آگهی یا درج تبلیغات اینترنتی باشد … CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت میکنید. سابق بر این دینار هم مورد قبول برای تبلیغات در گوگل بود که منسوخ شد.

حالا، گوگل فضای مورد نیاز برای متن تبلیغ در گوگل را تقریبا دو برابر کرده است و تبلیغات دینامیک را معرفی کرده که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا تبلیغات در گوگل خود را مختص هر کاربر طراحی کنید. بر اساس آمارها بازاریابان ۱۹ میلیارد دلار برای این کلیک ها هزینه کرده اند و ۷۸٪ بازاریابان با چالش کلیک های هرز و ترافیک های آمده از سوی ربات ها به صورت جدی، مواجه بوده اند. پیش از این، بازاریابان تنها به یک فضای محدودی برای وارد کردن متن تبلیغ خود دسترسی داشتند. اگر یک تبلیغ کننده بیش از یک روش هدف گذاری را برای یک گروه تبلیغاتی اعمال کند ، تبلیغات آنها فقط برای افرادی که با هر دو معیار هدفمندی مطابقت دارند ، نمایش داده می شود. گوگل ادز (گوگل ادوردز) خودش اما، چندین سیستم تعیین هزینه دارد که بر اساس هدف شما که ممکن است افزایش بازدید، کلیک، نرخ تبدیل یا حتی رسیدن به هزینه به ازای تبدیل مشخص، هزینه های تبلیغات گوگلی شما را تخمین می زند. گوگل ادوردز این امکان را در اختیار شما قرار داده تا هزینه مزایده تبلیغات خود را بر اساس روز نمایش، ساعت ها ی مشخص، دستگاهی که افراد از آن برای دیدن تبلیغ در گوگل شما استفاده می کنند، بازه سنی کاربرانی که تبلیغ شما را می بینند، مکان و سطح درآمد آنها، تنظیم کنید.

در طول یک سال و نیم گذشته، گوگل قالب های متنوعی را برای تبلیغات در گوگل معرفی کرده است. یکی از چالش هایی که صاحبان کسب وکارها در کار تبلیغ در گوگل با آن مواجهند کلیک هرز و کلیک تقلبی Click Fraud است. به ازای هر کلیک چه مبلغی کسر میشود؟ همانگونه که در شکل بالا هم مشاهده میکنید، میتوانید در هر حساب کاربری تبلیغات گوگل چند کمپین تبلیغاتی داشته باشید. بیشتر بازاریابان ادعا می کنند که گوگل ادوردز یک شیوه بسیار موثر در تولید ترافیک سایت است. در چند سال اخیر، کلیک هرز یا Click Fraud به مسئله ای جدی برای بازاریابان تبدیل شده. ما در هنگام ساخت اکانت گوگل ادز، ایمیل شما را وارد میکنیم تا یک ایمیل دسترسی برای شما ارسال شود. ما آماده ایم تا به شما در ساخت و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل کمک کنیم.

کارشناسان جی ادز میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. گوگل ادز برنامه ای تهیه شده توسط گوگل است که بازاریابان می توانند از طریق آن تبلیغات کلیکی خود را در صفحه نتایج گوگل بهینه کنند. اما کارشناسان و بازاریابان تبلیغات اینترنتی، بررسی کرده اند که اگر بیش از یک زبان و یا مکان را هدف قرار دهید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. حتی اگر می خواهید هزینه مزایده خود را بر اساس بالاتر نشان داده شدن نسبت به رقبایتان، تعیین کرده باشید، در صورت داشتن امتیاز کیفی متوسط یا پایین باید برای اثبات جایگاه خود در زمینه تبلیغ در گوگل تلاش کنید. از آنجایی که مستقیما و دقیق نمیتوانید بفهمید رقبای شما برای هر کلمه کلیدی چقدر در گوگل هزینه می کنند، اطلاعات زیادی در بخش auction insights وجود دارد که می تواند به شما در زمینه بهبود عملکرد تبلیغات گوگلی، کمک کنند.

با نگاهی دقیق به این فرمول به راحتی می توان فهمید که زمان و مکان نمایش تبلیغ شما به طور مستقیم به نمره کیفیتان بستگی دارد. در مقابل بعضی از عوامل وجود دارند که نمیتوان درباره تاثیر مستقیم آنها اظهار نظر کرد اما باز هم نمیتوان تاثیر آن را بهطور کلی نادیده گرفت. پیش از استفاده از این استراتژی های قیمت گذاری چراکه تاریخچه گذشته اکانت گوگل ادوردز نقش زیادی در میزان تاثیر گذاری آن ایفا می کند. بنابراین زمانی که شما یک کلمه کلیدی جدید به تبلیغات خود اضافه می کند، خواه ناخواه رتبه کیفی سایر کلمات را نیز تحت تاثیر قرار می دهید.

افتتاح حساب گوگل ادوردز یا خرید اکانت گوگل ادز، بودجه بندی تبلیغ گوگل، انتخاب کلمه کلیدی و … این افزایش قیمت شما را دقیقا جلوی چشم افرادی که قصد خرید و برقراری ارتباط باشما دارند را افزایش می دهد و هزینه های کلی شما را در دراز مدت کاهش می دهد. بسته به این که بودجه روزانه شما برای نمایش تبلیغ چه مقدار تعیین شده است و همچنین میزان سرچ کلمه کلیدی انتخابی شما چقدر است، تبلیغتان در طول روز نمایش داده می شود. به علاوه، تبلیغات منحصراً تماس برای افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند بسیار مفید و بهترین سایت تبلیغ در گوگل پربازده خواهد بود.

اما باید بدانید که استفاده از شماره تماس ایران در تبلیغات گوگل قانونی نیست. افزونه تماس در گوگل ادز چیست؟ لازم به ذکر است که یکی از خدمات اصلی افراک شارژ گوگل ادز است. AD در این سایتها به این معنی است که این سایتها درواقع تبلیغی هستند که دررابطهبا متن جستوجوی شما نشان داده میشود. زمانی که تمام تنظیمات مربوط به تبلیغ در گوگل خود را تعیین کردید، باید چک کنید که وضعیت آن از دید گوگل چیست. برای برندینگ قوی و شناساندن هرچه بیشتر خود به مخاطبان باید در تمام پلتفرم های اینترنتی حضوری پررنگ و قوی داشته باشید. بنابراین اگر هنگامی که این پارامتر را برای منطقه خاصی تنظیم کرده اید، حتما باید در همان منطقه باشید تا تبلیغ به شما نمایش داده شود.

با استفاده از سهم نمایش، می توانید بفهمید که وقتی افراد کلمات کلیدی شما را جست و جو می کرده اند چقدر دیده شده اید. اگر گوگل ادوردز تشخیص دهد که هزینه مزایده ی کلمات کلیدی شما برای بالاتر دیده شدن نسبت به رقبا باید افزایش یابد، می توانید رقبا را ببینید و بفهمید، کدامیک از آنها بیشتر از شما هزینه می کنند. راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل خود راه اندازی کرده اید به این معنا نیست که برای کلمات کلیدی انتخابی خود همیشه و در همه حال نمایش دارید. فراموش نکنید که در بازار پررقابت امروز تنها شما نیستید که به تبلیغات پولی برای کسب و کارتان فکر کرده اید. به عنوان مثال ما 100 دلار برای شروع انتخاب میکنیم.بعد از پرداخت مبلغ معادل 100 دلار به ریال ، تبلیغات شما حداکثر طی یک هفته فعال خواهد شد. لازم است بدانید که تبلیغات شما تا زمانی مه مبلغ اولیه شما باقی مانده است نمایش داده میشود و به ازای هر کلیک مبلغ جزیی از 100 دلار شما کسر خواهد شد تا به صفر برسد.