عادت ، به عملکرد بی دردسر آسان است. با این حال، عادت ، به آن دشوارتر است ماشین چقدر تهاجمی انرژی را از بین می برد. اولین باری که پای خود را از روی دریچه گاز مدل Y بردارید، به جلو خم خواهید شد و از میزان ترمز احیا کننده آن شگفت زده خواهید شد. این سطحی است که ا،ر مردم آن را “قوی” می دانند.
مدل Y شاسی بلند کامپکت تسلا و دومین مدلی است که به طور رسمی توسط این برند در اینجا عرضه می شود. با توجه به محبوبیت SUV ها، این خودرو می تواند مهم ترین مدل تسلا باشد. از نظر بصری، شبیه مدل 3 بزرگتر روی پایه ها به نظر می رسد. این بدون شک یک تسلا است، چه خوب باشد چه نباشد، تصمیم گیری را به عهده شما می گذارم. من فکر می کنم کمی عمومی به نظر می رسد اما مطمئناً تمیز و بی مزه است – هیچ توری، دریچه یا اسپوی،ی برای یک ظاهر طراحی وجود ندارد.
برای شروع، دکمه شروع وجود ندارد. سپس متوجه می شوید که هیچ دکمه ای برای تنظیم آینه های جانبی وجود ندارد و هیچ قفلی برای باز ، جعبه دستکش وجود ندارد. چگونه تهویه هوا را به صورتم هدایت کنم؟ این یک روز گرم خونین است. به جز دو چرخ اسکرول روی فرمان و نمایشگر بزرگ در وسط، کابین خالی است. در این مرحله، متوجه میشوید که برای رانندگی تسلا باید خود را بازسازی کنید. مانند اینکه تسلا شبیه هیچ خودروساز دیگری نیست، تسلا شبیه هیچ خودروی دیگری نیست.
شکایت هایی در مورد سر و صدای جاده وجود دارد، اما من آن را حتی در جاده های آسفالت ضعیف در بخش های روستایی سنگاپور خیلی آزاردهنده ندیدم. به هر حال، هر نوع صدای ناخواسته ای را می توان به راحتی با سیستم صوتی بسیار عالی با 13 بلندگو سرکوب کرد.
فضای ذخیره سازی چشمگیر است. صندوق عقب ظرفیت دارد 867 لیتر که به شدت گسترش می یابد 2100 لیتر اگر صندلی ها را به زمین بزنید وقتی صندلیهای عقب تا شوند، حتی میتو،د دوچرخهای را با چرخهای آن سوار کنید.
دو نسخه از مدل Y وجود دارد. نسخه قدرتمندتر Performance که دارای موتورهای الکتریکی در هر دو محور خود است، و سپس نسخه دیفرانسیل عقب کم قدرت اما مقرون به صرفه تر که در حال آزمایش آن هستم وجود دارد که دارای یک موتور الکتریکی در محور عقب است. با وجود اینکه تنها دارای یک موتور است، قدرت ،وجی آن 320 ، بخار و گشتاور 430 نانومتر است.
در جاده، مدل Y هرگز چیزی کمتر از تند بودن احساس نمی کند. مانند تمام خودروهای برقی، پیشرانه آن بسیار پاسخگو است. این ماشین کوچکی نیست، اما نحوه شتاب گیری آن در سرعت های شهری باعث می شود احساس کنید که در حال رانندگی با ماشین بسیار کوچکتری هستید. تسلا ادعا می کند که نسخه دیفرانسیل عقب مدل Y از آن استفاده خواهد کرد شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 7 ث،ه و کاملاً باورپذیر به نظر می رسد.
در زیر کف صندوق عقب، محفظه دیگری وجود دارد که به راحتی چند کیف آ، هفته را می گیرد. و از آنجایی که هیچ موتوری در جلو وجود ندارد، مدل Y دارای قفسهای است (مانند 911) که برای کیفهای بیشتر من، است. در کابین نیز فضای زیادی وجود دارد. از آنجایی که تونل انتقال وجود ندارد، سطل ذخیرهسازی کنسول مرکزی غاری است و بطریهای بزرگ آب و وسایل شخصی مختلف را در خود جای میدهد.
وقتی صحبت از شارژ شد، احتمالاً زمان خوبی است که کمی در مورد نحوه شارژ شدن خودرو صحبت کنید. بدیهی است که مالکان تسلا می خواهند از امکانات این شرکت استفاده کنند ش،ه سوپرشارژرها که 24 سوپرشارژر در سراسر آن پخش شده است 8 مکان در جزیره.
اما وقتی یاد گرفتید که چگونه دریچه گاز را پر کنید و چگونه از ویژگیهای آن دور شوید، بقیه ماشین – چه کاری میتواند انجام دهد، چگونه آن را انجام میدهد، و روشی که میتواند در س، زندگی افراد قرار بگیرد – بسیار شایسته است. مقدار فضا و وسایلی که می تواند حمل کند، هیجان انگیز است، عملکرد هرگز کم نیست، و دارای انبوهی از ویژگی های ایمنی و امنیتی است (ای کاش یک حالت Sentry در ماشین خودم داشتم). محدوده نیز من، است و اضطراب برد نباید خیلی بزرگ باشد، حتی اگر به دلیل ش،ه رو به رشد سوپرشارژرهای تسلا، امکانات شارژ خود را ندارید (شما می تو،د از شارژرهای SP نیز استفاده کنید).
رابط کاربری، با این حال، می تواند بهبود یابد. خوانش سرعت کوچک است و دوربین نقطه کور که هر زمان که تغییر مسیر را نشان میدهید روشن میشود، در پایین سمت راست قرار دارد و بنابراین توسط فرمان مسدود میشود. بیشتر از همه، برای انجام کارهای ساده مانند تنظیم آینه های جانبی و تهویه مطبوع، به لمس های بسیار زیادی نیاز است. نه تنها می تواند خطرناک باشد (زیرا هنگام تنظیم باید به صفحه نمایش نگاه کنید)، بلکه به نظر می رسد تسلا بیش از حد تلاش می کند تا متفاوت باشد. پیشنمایش تجسم رانندگی که با استفاده از دوربینها و سنسورهای خودرو چه چیزی را در اطراف شما نشان میدهد، بسیار جالب است.
امکانات شارژ هم خوبه در بین کنسول مرکزی و صفحه نمایش دیجیتال، دو پد شارژ بی سیم برای گوشی ها قرار دارند. همچنین چهار پورت USB-C – دو در جلو و دو در عقب – وجود دارد که میتوان از آنها برای شارژ دستگاههای دیگر استفاده کرد.
بیا با آن روبرو شویم. هیچ، تسلا را به خاطر نحوه رانندگی و سواری آن نمی ،د. این یک چیز ماهرانه است که شما را از یک نقطه به نقطه دیگر می رساند، اما نکته واقعا عالی در مورد مدل Y این است که چقدر کاربردی است. کابین جادار است و شما می تو،د به راحتی سه نفر را در عقب بنشینید.
در مورد هزینهها، تسلا 0.48 دلار سنگاپور به ازای هر کیلووات ساعت در سوپرشارژرهای خود دریافت میکند که به این م،ی است. شارژ کامل شما را در حدود 36 دلار سنگاپور برمی گرداند. و با برد حدودا 400 کیلومتری، ناگفته نماند که هزینه هر کیلومتر رانندگی تسلا بسیار کمتر از یک خودروی ICE (موتور احتراق داخلی) است – به خصوص اگر بتو،د آن را در خانه شارژ کنید، جایی که هزینه هر کیلووات ساعت می تواند امکان پذیر باشد. بسیار پایین تر باشد
من کاملاً می توانم بفهمم که چرا برخی از دارندگان تسلا کاملاً شیفته ،ید خود هستند. اگر در حال ،ید یک SUV جمع و جور هستید و آماده هستید تا برقی شوید، نمایشگاه تسلا باید اولین محل تماس شما باشد و مدل Y اولین خودرویی است که تست رانندگی میکنید. فقط مطمئن شوید که مراقب آن ترمز احیا کننده هستید.