AMD از همکاری انحصاری با Bethesda برای نسخه PC Starfield خبر داده است. مهندسان AMD به طور فعال با پایگاه کد بازی کار می کنند تا از ادغام بهینه FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) اطمینان حاصل کنند، فناوری که مزایای قابل توجهی را برای بازی ارائه می دهد. با این حال، به دلیل این همکاری، ویژگی هایی مانند NVIDIA DLSS در Starfield گنجانده نخواهد شد. به عبارت دیگر، بازیکنان رایانه های شخصی Starfield از پشتیب، بومی برای Intel XeSS یا NVIDIA DLSS که در حال حاضر گزینه های برتر در نظر گرفته می شوند اما به سخت افزار خاصی بستگی دارند، نخواهند داشت. با این وجود، AMD و Bethesda تاکید می کنند که این همکاری برای باز ، پتانسیل واقعی بازی از طریق عملکرد بهینه شده ضروری است.
این همکاری تضمین میکند که بازی مورد انتظار اکتشاف فضایی در حال توسعه است تا به طور کامل از قابلیتهای پردازندههای Ryzen و پردازندههای گرافیکی سری Radeon 7000 استفاده کند و عملکرد بهبود یافتهای را برای بازیکن، که از سختافزار Ryzen استفاده میکنند، ارائه دهد.
به گفته کارگردان بازی تاد هاوارد، مزایای این همکاری به نسخه Xbox Starfield نیز گسترش خواهد یافت. Bethesda اعلام کرد که بازی با نرخ 30 فریم در ث،ه روی کنسولهای مایکروسافت قفل میشود تا از یک تجربه ثابت اطمینان حاصل شود. این تصمیم ممکن است تحت تأثیر قابلیت های CPU Xbox باشد. در نتیجه، نسخه رایانه شخصی Starfield همچنین به دلیل شبیه سازی فیزیک و سایر ،اصر پردازشگر فشرده، ممکن است به قدرت CPU قابل توجهی نیاز داشته باشد. سیستم مورد نیاز برای بازی Starfield که قرار است در 6 سپتامبر عرضه شود، شامل پردازنده Intel Core i5-10600K یا AMD Ryzen 5 3600X، پردازنده گرافیکی RTX 2080 یا Radeon RX 6800 XT و 16 گیگابایت رم است.
منبع: https://www.guru3d.com/news-story/starfield-pc-version-exclusively-optimized-for-amd-no-nvidia-dlss-support.html