دن لایکاک، مدیر ارشد ارتباطات مایکروسافت، گفت: «در آینده، ما بر روی مجموعه لوازم جانبی رایانه شخصی ویندوز خود با نام تجاری Surface تمرکز می کنیم. آستانه. ما به ارائه طیف وسیعی از لوازم جانبی رایانه شخصی با مارک سرفیس ادامه خواهیم داد – از جمله موس، صفحه کلید، قلم، داک، لوازم جانبی تطبیقی و موارد دیگر. لوازم جانبی رایانه شخصی با مارک مایکروسافت مانند ماوس، کیبورد و وب کم همچنان در بازارهای موجود به فروش خواهند رسید. قیمتهای فروش موجود تا زم، که ذخایر تمام میشود.”
لوازم جانبی با مارک سطحی بخش متفاوتی هستند. آنها گیمرها را هدف قرار نمی دهند و کاربران عمومی را هدف قرار نمی دهند. در عوض، آنها برای مصرفکنندگ، طراحی شدهاند که مایل به پرداخت هزینه اضافی برای تجربه پیشرفته و ،بوکارها/شرکتها برای عملکردهای خاص هستند. در واقع، حتی هاب T،derbolt 4 با نشان سرفیس مایکروسافت که اخیراً منتشر شده است، به وضوح برای استفاده های سازم، طراحی شده است که به عملکردهایی مانند مدیریت از راه دور نیاز دارند.
«اخیراً مشتری به ما اطلاع داده است [Microsoft] یکی از مدیران یکی از تامین کنندگان مایکروسافت به نیکی گفت: «به ما گفته شد که سری Surface همچنان یکی از محورهای توسعه مایکروسافت خواهد بود، اما نه دیگر تج،ات جانبی.»
مایکروسافت تأیید کرده است که این شرکت فروش لوازم جانبی رایانه شخصی با نام تجاری مایکروسافت را متوقف خواهد کرد و تمرکز شرکت را به تج،ات جانبی با قیمت بالاتری که با نام تجاری سرفیس فروخته می شود محدود می کند. این تصمیم نشاندهنده انحراف بزرگی در مسیر صفحه کلیدها و ماوسهای دارای نشان مایکروسافت است، دور، که در سال 1983 آغاز شد. و در حالی که این شرکت قصد ندارد تولید لوازم جانبی رایانه شخصی را به طور کامل متوقف کند، تغییر به سمت Surface دامنه بسیار کوچکتری را نشان میدهد. در محصولات آینده این تغییر، به ،ه خود، آینده لوازم جانبی ارگونومیک در مایکروسافت را زیر سوال می برد، جایگاهی سنتی برای این شرکت که منجر به برخی از شناخته شده ترین (و محبوب ترین) لوازم جانبی رایانه شخصی آنها شده است.
در نهایت، اگرچه مایکروسافت به طور کامل از بازار لوازم جانبی خارج نمیشود، به نظر میرسد تغییر این شرکت در برنامههای آینده لوازم جانبی سختافزاری آنها بسیار مهمتر از صرفاً یک برندسازی باشد. در حالی که ماوسها، صفحهکلیدها و سایر دستگاههای طراحیشده توسط مایکروسافت همچنان ادامه خواهند داشت و تمرکز آنها به سطح برتر محدود میشود، قطعات با برند سرفیس تغییر بزرگی برای بازاری است که مایکروسافت تقریباً از ابتدای پیدایش رایانه شخصی در آن بخشی بوده است – و احتمالاً نه یکی برای بهتر شدن