دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اول این‌ که تنوع رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود تا صاحبان برند برای برنامه‌ریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو شوند. ده‌ها شبکه اجتماعی، سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و وب‌سایت‌های پربازدید تنها بخشی از رسانه‌های آنلاین هستند. به همین دلیل اغلب شرکت‌ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و تولید محتوای آن را برون‌سپاری می‌کنند. با توجه به گسترش روزافزون افرادی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، تقاضا برای بازاریابی دیجیتال نیز افزایش می‌یابد زیرا فضای آنلاین بستر بسیار مناسبی برای دیده شدن تبلیغات فراهم کرده است. مزایایی چون امکان هدفمندسازی و قرار گرفتن پیش چشم مخاطبان هدف نیز رشد این فرآیند را تقویت می‌کند.

نظرات

وجود کلید واژه‌های مرتبط در وب‌سایت شما و انجام فعالیت‌های قبلی سئو، به شما کمک می‌کند که جایگاه تبلیغات بالاتر و باقیمت کمتری داشته باشید. محبوب‌ترین ابزار برای SEM، به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که به کاربر می‌دهد، Google AdWords و پس ‌از آن Bing Ads است که در موتورهای جستجو یاهو و بینگ استفاده می‌شود. هزینه روش SEM نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بسیار کمتر است ولی کارایی بالایی دارد و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشتری را به محصول موردنظرش برساند و به‌نوعی بازاریابی بین‌المللی است. توجه داشته باشید که ابتدا باید سئو وب‌سایت خود را آماده کنید؛ زیرا ازنظر آماری تعداد افرادی که بر روی نتایج گوگل کلیک می‌کنند نسبت به کسانی که بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند به‌مراتب بیشتر است. می‌توان گفت تبلیغات اینترنتی به صورت مستقیم جزو خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب نمی‌شود؛ اما وجود و استفاده از آن‌ در کنار بازاریابی دیجیتال غیرقابل انکار و صرف‌نظر کردن است.

بازاریابی ایمیلی

برای مثال در مناطق در حال توسعه مانند آمریکای لاتین و آفریقا، تقاضا برای بازاریابی موبایل (موبایل مارکتینگ) به شدت بالا است. چرا که در بسیاری از مناطق در حال توسعه، موبایل بیشتر از دسکتاپ محبوب شده و امکانات دسترسی آن‌ها به موبایل بسیار بیشتر است. سرنخ‌های فروش واجد شرایط تا حد زیادی توسط بازاریاب‌های وابسته تأثیرگذاری ایجاد می‌شوند که مخاطبان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به آن‌ها اعتماد می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد با مشتریان آن‌ها که برای خرید نیز آماده هستند ارتباط برقرار کنید. پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک مدل تبلیغاتی خاص است که در آن شما فقط به‌ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ خود دریافت می‌کنید هزینه می‌پردازید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است.

ایمیل مارکتینگ، ارزان‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ !

این روش از تبلیغات جزو پربازده‌ترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب می‌گردد. بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع بهره‌گیری و استفاده از شخصیت‌ها، افراد و برندهای موفق و نام‌آشنا برای مخاطبان یک حوزه مشخص است. هر اینفلوئنسر در یک شاخه اصلی فعالیت می‌کند و معمولا نمی‌تواند در چندین شاخه فعالیت کند! به عنوان مثال فردی که در حوزه مواد غذایی اینفلوئنسر است نمی‌تواند در حوزه آرایشی – بهداشتی هم فعالیت کند!

می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا شرکت طراحی سایت سی یو وب کرد. در کمپین بازاریابی ویروسی باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا پیام در زمان اندک به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد. در این شیوه از تبلیغات تسهیلاتی به شکل رایگان به افراد داده می‎شود و از آن ها خواسته می‌شود که پیام این خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود منتقل کنند. انگیزه ای که در افراد برای انتقال این پیام ایجاد می‌کنید رمز موفقیت کمپین شما خواهد بود. با محتوای حمایت شده، شما به عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به معرفی برند یا خدمات شما بپردازد.

در این مقاله از سایت وب24 به بررسی هاتجر یا همان Hotjar و اینکه در سایت چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از هاتجر استفاده کنیم، پرداخته‌ایم. در حوزه دیجیتال است و باعث می شود که اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد. بازاریابی دیجیتال یکی از اثرگذارترین شیوه های بازاریابی در عصر حاضر است که در طی زمان با رشد چشمگیری مواجه شده است. در صورتی که در بازاریابی سنتی و آفلاین این اتفاق امکان‌پذیر نیست و در واقع بزرگترین مشکل این مدل بازاریابی همین است.

از یاد نبرید که، دیجیتال مارکتینگ فقط به کسب و کارهای آنلاین اینترنتی که یک وب سایت برای فروش محصولات دارند محدود نمی شوند. خیلی از کسب و کارهای سنتی نیز از طریق تبلیغات دیجیتال سعی می کنند تا خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنند. رسانه‌های مبتنی بر اشتراک ویدئو در دنیا بسیارند، اما محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها یوتیوب در خارج از کشور و جایگاه جهانی و آپارات در ایران هستند. در صورتی که تولید محتوای ویدئویی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما وجود دارد، قبل از انتشار اولین محتوای ویدئویی خود نسبت به ایجاد و ساخت اکانت کاربری در یوتیوب و آپارات اقدام کنید. سعی کنید در بخش‌های مربوطه توضیحات جامع و کاملی از کسب و کارتان بنویسید. حتما سایر شبکه های اجتماعی کسب و کارتان را در یوتیوب و آپارات مشخص کرده و لینک‌دهی‌های لازم را انجام دهید.

  • اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهید، مطمئنا به بسیاری از مخاطبان هدف خود دست یافتید.
  • بازاریابی موتورهای جست‌وجو (سئو مارکتینگ) را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی این دو روش بازاریابی دانست.
  • مخاطبان شما خیلی زود هویت و شخصیت برندتان را درک می‌کنند؛ آن‌ها توقع دارند شما تا همیشه همانی باشید که ابتدا بوده‌اید.
  • مشتری در این مرحله با هدف پیدا کردن راه‌حل برای مشکلش شروع به تحقیق می‌کند.