درباره سنگاپوری ها، آیفون ها و بازگشت Find X8 Pro: مصاحبه کامل OPPO با مدیران ارشد خود
پس از یک اجرای موفق در سه ماهه سوم 2024 که شاهد آن بودیم OPPO رتبه اول را برای محموله های گوشی های هوشمند در ج، شرقی آسیا به خود اختصاص داده است، این شرکت به راحتی می توانست به تولید گوشی های سطح پایه ادامه دهد. در عوض، OPPO تصمیم گرفت که در نهایت زمان من، (دوباره) برای تلاش برای یک استراتژی جه، سازی جدید است که دسته ممتاز خود را مجدداً معرفی می کند تا تجربه پرچمدار خود را بیشتر به کاربران بیشتری ارائه دهد.
در مصاحبههای گروهی متعدد، با سه تن از مدیران OPPO صحبت کردیم تا نظرات آنها را در مورد موضوعات مختلف، از جمله درک آنها از سنگاپور و بازار آسیای ج، شرقی، اه، آنها از سری Find X8، و آینده این برند در مورد تلفنهای پریمیوم، بیاموزیم.
ما همچنین میخواستیم بفهمیم که Touch To Share OPPO در Earth چگونه با NFC آیفون برای انتقال فایل کار میکند.
آنها اندی شی، رئیس OPPO آسیا پاسیفیک هستند که با الویس ژو، مدیر ارشد بازاریابی خارج از کشور OPPO، صندلی داغ را به اشتراک گذاشتند. در یک بحث جداگانه، ما ذهن بیلی ژانگ، معاون رئیس OPPO و رئیس آن در بازارهای خارج از کشور، فروش و خدمات را انتخاب کردیم.
توجه: همه مصاحبهها به زبان چینی ماندارین انجام شد و پاسخها برای اختصار و دقت به ،یسی ترجمه و ویرایش شدند. هر سوال توسط یکی از سه مدیر اجرایی پاسخ داده شده است و پاسخ های ،یبی آنها در این مقاله برای ارتباط مجدداً تنظیم شده است.
OPPO چگونه Touch To Share را توسعه داد؟ اگر کاربران آیفون را هدف قرار می دهد، چگونه می تو،د این ویژگی را در معرض دید آنها قرار دهید؟
برای پاسخ به این سوال باید از ریشه موضوع شروع کنم. OPPO عادت دارد از کاربران بازخورد و اولویتها را بپرسد. در سفری که بین آوریل و مه امسال داشتم، متوجه شدم که بسیاری از کاربران دو گوشی دارند: یکی اندروید و دیگری اپل. نقطه درد اصلی آنها تلاش برای انتقال ع، بین این دو دستگاه از جمله Live P،tos بود. ما می خواستیم این مشکل را حل کنیم زیرا دستگاه اندروید OPPO بود.
من نمیتوانم جزئیات نحوه عملکرد Touch To Share را به شما بگویم، اما میتوانم به شما بگویم که فناوری ما این کار را به گونهای انجام میدهد که در مرحله ارسال، فرمت تصاویر را از دستگاه خود به فرمتی متن، با پلتفرم iOS تبدیل میکنیم.
احتمال اینکه OPPO به بازار کاربران تلفن های برتر بپردازد، هدف ما نبود. ما اینجا نیستیم تا کاسه برنج یا کاربران دیگران را بدزدیم. نقطه شروع ما حل نقاط درد است، و در مورد ما، بسیاری از کاربران OPPO نیز آیفونها را حمل میکنند، به همین دلیل Touch To Share بوجود آمد.
با توجه به شباهت ویژگیهای جدید سری Find X8 به آیفونها، آیا برای ایجاد شارژ بیسیم مغناطیسی و Touch To Share با اپل همکاری کردهاید؟
نه ما این ویژگی ها را ایجاد کردیم زیرا آنها را برای کاربرانمان مفید دانستیم. رویکرد ما به تلفنهایمان این بوده است که دستگاههایی بسازیم که نیازهای کاربرانمان را برطرف کنند.
بنابراین برای ایجاد این ویژگی ها برای سری Find X8 با اپل همکاری مستقیمی نداشتیم.
به دلیل ویژگی های هوش مصنوعی مبتنی بر زبان، شاهد حرکت رقبای بیشتری به سمت بومی سازی هوش مصنوعی هستیم. وضعیت OPPO در این زمینه چگونه است؟
این سوال حتی برای افرادی که هوش مصنوعی را توسعه می دهند نیز چالش برانگیز است. در حال حاضر، ما در حال همکاری نزدیک با جمینی (گوگل) در زمینه هوش مصنوعی، به ویژه هوش مصنوعی مبتنی بر زبان هستیم. ما اصراری بر توسعه همه ویژگیهای هوش مصنوعی داخلی OPPO نداریم، بنابراین برای داشتن تعادلی از ویژگیهای هوش مصنوعی که به طور خاص برای دستگاه ما یا به طور کلی برای دستگاههای تلفن هوشمند ساخته شدهاند، رویکردی نصفه و نیمه مش، اتخاذ میکنیم.
آیا دلیلی وجود داشت که OPPO فروش گوشی های هوشمند پریمیوم خود (سری Find X6 و سری Find X7) را به مدت دو سال در سطح جه، متوقف کرد؟
دو دلیل وجود دارد. ابتدا، در آن زمان، رقابت جه، محصولات شاخص تا حد زیادی به سطح برندسازی، رهبری بازار و پشتیب، کاربر وابسته بود. ما احساس کردیم که اصول ما در این زمینه ها می تواند در مقیاس جه، بهتر باشد.
همانطور که می بینید، بازار استقبال بهتری نسبت به بازگشت سری Find X8 نشان داده است و ما حتی از پشتیب، کاربران بیشتر از محصولات خود دریافت کرده ایم. این به ما اعتماد به نفس می دهد تا ارتباط جه، خود را برای دسته برتر از سر بگیریم.
ث،ا موفقیت چشمگیر تلفن های تاشو ما (سری Find N) در خارج از چین بود. ما تصمیم گرفتیم که پیشنهادات تلفن های جه، خود را با رویکرد ممتاز دوگانه با تلفن های تاشو و معمولی از نوع نوار تکمیل کنیم.
کدام کشورهای این منطقه را به شدت سری Find X8 را تبلیغ می کنید؟
از نظر مادی دو بازار وجود دارد، اما این دو بازار رفتارهای مصرف کننده و ال،ای ،ید بسیار متفاوتی را نشان می دهند.
یکی از آنها سنگاپور است. این کشور دارای اقتصاد بسیار توسعه یافته ای است. یافتههای ما نشان میدهد که مصرفکنندگان سنگاپوری نسبت به محصولات شاخص و درجه یک وسواس دارند. از نظر آنها، این امکان وجود دارد که فقط با نیم ماه حقوق، یک محصول درجه یک را ،یداری کنند. صادقانه بگویم، “تصمیم گیری های مالی” آنها به دلیل قدرت درآمد آنها آسان تر می شود (می خندد).
به طور سنتی، هر چه یک کشور بالغ تر و ثروتمندتر باشد، ورود به بازار دشوارتر است. اما ما متوجه شدیم که کشورهای ثروتمندتر احتمال بیشتری دارد که انواع مختلف محصولات درجه یک را تغییر دهند، تا زم، که محصول جذاب باشد، مانند تاشوهای تاشوی ما. سنگاپور “سورپرایزهای” بسیاری را برای ما به ارمغان آورده است.
بازار دوم اندونزی است. این کشور با داشتن بیشترین جمعیت در ج، شرقی آسیا، دومین چین منطقه محسوب می شود. من معتقدم وزن اقتصادی آن و تأثیر جمعیت آن در صحنه جه، دلایلی است برای زیر نظر گرفتن اندونزی.
در واقع، به همین دلیل است که ما راه اندازی جه، را در بالی انتخاب کردیم. سربار سرمایه گذاری ما در اندونزی قابل توجه است و پتانسیل آن در همه زمینه ها (تولید، B2B) گسترده است.
گوشی های سری Find X8 در آسیای ج، شرقی چگونه توزیع می شوند؟
آنهایی که در اندونزی ساخته می شوند برای بازار اندونزی هستند، در حالی که بقیه SEA سری Find X8 را از تاسیسات تولیدی ما در چین دریافت می کنند.
آیا برنامهای برای تولید تلفنهای OPPO بیشتر در خارج از چین یا یافتن راههای بیشتری برای بومیسازی پیشنهادات تلفن وجود دارد؟
اول، من فکر میکنم حس کلی روابط بینالملل جهان و تغییرات اخیر باعث شده است که بسیاری از برندها (نه فقط OPPO) عمیقتر در مورد رویکرد خود به تولید فکر کنند.
در مرحله بعد، داشتن گستردگی بیشتر و تنوع مکانهای تولید میتواند به کاهش کمبود سهام گوشیهای ما کمک کند. کارخانه در اندونزی نمونهای از این است که واقعاً چگونه میتواند دستگاههای بیشتری را برای برآورده ، قلمرو آسیای ج، شرقی بسازد، اما ما در حال حاضر فقط برای پاسخگویی به تقاضای اندونزی از آن استفاده میکنیم.
در حالی که هزینه های تولید در چین در حال حاضر کمی کمتر از سایر مکان ها است، این می تواند تغییر کند.
بنابراین، این امکان وجود دارد که OPPO جایگزین های بیشتری برای تولید داشته باشد. با این حال، مطمئن نیستیم که ما حتی امکانات تولید بیشتری در آسیای ج، شرقی خواهیم داشت یا کارخانه اندونزی خود را اصلاح می کنیم تا به نیاز خود در آسیای ج، شرقی کمک کنیم.
شانس ورود اوپو به بازار آمریکا چقدر است؟
من احساس میکنم این یکی از مهمترین، رقابتیترین و با آستانهترین بازارهایی است که میتوان وارد آن شد. حتی برای ورود یک برند بزرگ به ایالات متحده، شما به یک سیستم سطح بالا نیاز دارید که بتواند در برابر بازار مقاومت کند. این امر ایالات متحده را به یک بازار تحت نظارت دقیق برای خود و رقبای ما تبدیل می کند.
اما، ما یک ج، زم، مشخص برای به اشتراک گذاشتن زم، که بتو،م وارد بازار (ایالات متحده) شویم، نداریم. راستش را بخواهید، بازار خارج از کشور هنوز فضای زیادی دارد – با نتایج من، برای OPPO در آسیا و اقیانوسیه، آفریقای شرقی، آمریکای لاتین…
بنابراین صادقانه بگویم، ما هنوز ج، زم، نداریم، اما در نهایت تصمیم خواهیم گرفت تا در زمان بعدی وارد بازار ایالات متحده شویم. اما پاسخ رسمی ما هنوز نیست.
بعد از سری Find X8 چه اتفاقی می افتد؟
همانطور که قبلاً ذکر شد، بازگشت سری Find X8 به بازار جه، بخشی از استراتژی گسترده تر دوگانه برتر ما در هر سال است.
ما گوشیهای تاشو را در H1 انجام میدهیم و به دنبال آن گوشیهای معمولی پریمیوم نوع نواری خود را در نیمه دوم عرضه خواهیم کرد.
یک سال، دو سریال متفاوت، در یک آهنگ ثابت.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-oppo-executive-interview-find-x8-pro-singapore-ai-ip،ne-q-،