دارندگان خودروهای برقی اکنون میتوانند در دسترس بودن لحظهای نقاط شارژ را در برنامه MyTransport.SG بررسی کنند.
توجه داشته باشید: این مقاله توسط Lee Nian Tjoe نوشته شده است و اولین بار در 13 دسامبر 2022 در The Straits Times ظاهر شد.
رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی (EV) اکنون میتوانند در زمان واقعی بررسی کنند که آیا حدود 700 نقطه شارژ در برنامه تلفن همراه MyTransport.SG موجود است یا خیر.
سازمان حمل و نقل زمینی (LTA) ویژگی جدیدی را در 28 نوامبر معرفی کرد که به کاربران برنامه اجازه می دهد این کار را انجام دهند تا اطلاعاتی را در مورد در دسترس بودن شارژرهای برقی در زمان واقعی ارائه دهند.
گفت که کاربران می توانند چنین اطلاعاتی را برای تقریباً نیمی از تقریباً 1400 نقطه شارژ لیست شده در برنامه به دست آورند – اینها متعلق به ComfortDelGro Engie و SP Mobility، دو اپراتور اولی هستند که وارد این برنامه می شوند.
LTA گفت که این ویژگی یک عملکرد بتا است که کاربران می توانند آن را امتحان کنند و با اپراتورهای شارژ بیشتری کار می کند تا داده های شارژر خود را اضافه کند. وزیر حمل و نقل S. Iswaran در ماه نوامبر زم، که پارلمان لایحه شارژ خودروهای برقی را مورد بحث قرار داد به این ویژگی اشاره کرده بود.
در حال حاضر 9 اپراتور در برنامه MyTransport.SG فهرست شده اند که هر کدام برنامه ها و ترتیبات پرداخت مستقل خود را دارند.
در مجموع، بیش از 3600 نقطه شارژ وجود دارد که 12000 نقطه دیگر تا سال 2025 در تمام پارکینگ های هیئت مدیره مسکن نصب خواهد شد. سنگاپور قصد دارد تا سال 2030 60000 نقطه شارژ را در سراسر جزیره راه اندازی کند.
در حال حاضر، رانندگان باید برای اطلاع از موقعیت مک، و در دسترس بودن شارژرها، با خدمات شارژ EV ثبت نام کنند، که این یک ناراحتی است.
در این مرحله، ممکن است چند دقیقه طول ،شد تا وضعیت شارژر در برنامه MyTransport.SG منع، شود. رئیس بخش تحرک در گروه SP، آقای دین چر، گفت که اپراتور و LTA در تلاش هستند تا تاخیر برای نمایش اطلاعات در دسترس بودن در برنامه را کاهش دهند تا در سال 2023 “تا حد امکان به اطلاعات زمان واقعی” نزدیک شود.
برخی از شرکت های کوچکتر شارژ EV ارزش حضور در برنامه MyTransport.SG را می دانند. Airetec گفت که به تازگی فرآیندی را آغاز کرده است تا 10 مکان شارژ خود را در لیست برنامه قرار دهد تا به کاربران خودروهای برقی دسترسی پیدا کند که در غیر این صورت از آنها اطلاعی نداشتند.
مالک EV، ویلیام فلچر، 55 ساله، معاون فروش در یک آشپزخانه تجاری، از این ویژگی جدید استقبال کرد و گفت که دقیق تر از برنامه PlugShare است که او در حال حاضر استفاده می کند. برنامه مستقل برای اطلاعات شارژر به مشارکت کاربران متکی است و در دسترس بودن آن را در زمان واقعی نشان نمی دهد.
والتر تزیرا، دانشیار اقتصاد در دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور، گفت که قرار دادن اطلاعات مکان و در دسترس بودن شارژر در برنامه MyTransport.SG LTA برای “رانندگان حرفه ای” مانند تا،ی ها و رانندگان خودروهای شخصی که نیاز به شارژ چندین بار دارند مفید خواهد بود. یک روز. او گفت که این رانندگان می خواهند بدانند شارژرهای سریع موجود کجا هستند.
“من گمان می کنم که برای ا،ر رانندگان، به ویژه آنهایی که خانواده دارند، ال،ای استفاده از آنها در طول زمان کاملاً ثابت است. هنگامی که آنها در مورد در دسترس بودن شارژ و ال،ا یاد بگیرند، تنظیم می شوند و به اطلاعات جدید زیادی نیاز نخواهند داشت.
پروفسور Thisira میخواهد به جای استفاده از پلتفرمهای اپلیکیشن مجزای اپراتور شارژ، از برنامه متعلق به LTA برای فعال ، شارژ و پرداخت هزینه استفاده کند.
قانون شارژ EV شامل مقرراتی است که به LTA اجازه میدهد تا شرکتهایی را که خدمات شارژ ارائه میدهند م،م به ارائه حالتهای پرداختی کند که نیازی به ثبت نام کاربر برای حساب کاربری ندارد.
یکی از نگر،هایی که توسط پاسخدهندگان در جریان مشاورههای عمومی برای لایحه شارژ خودروهای الکتریکی مطرح شد، موضوع این بود که کاربران نقاط شارژ را بالا میبرند.
چندین نماینده مجلس نیز این موضوع را در پارلمان مطرح کرده بودند و برخی پیشنهاد ،د که «هزینههای بیکار» برای منصرف ، کاربران وسایل نقلیه الکتریکی از رها ، وسایل نقلیه خود در فضاهایی که شارژ نمیشوند، اعمال کنند.
آقای Doong Shiwen، مدیر کل S، Mobility Singapore، گفت که آداب شارژ حساب شده مهم خواهد بود و ویژگی هایی مانند اعمال هزینه های بیکاری یا امکان رزرو شارژر EV به کاربر از نظر فنی امکان پذیر است.
به ،وان مثال، در ما،ی، مشتریان شارژ EV شل می توانند با استفاده از یک برنامه شخص ثالث، محل شارژ را تا 60 دقیقه رزرو کنند.
شل، که در سال 2019 ارائه شارژ EV را در سنگاپور با ایستگاهی در Sengkang آغاز کرد، یکی از پنج شرکتی بود که در ماه نوامبر مناقصه نصب شارژرهای EV را در پارکینگهای HDB دریافت ،د.
طی 10 سال آینده، 4847 نقطه شارژ را در 415 پارکینگ HDB واقع در شمال و شمال شرق سنگاپور مستقر خواهد کرد. در حال حاضر شارژ EV را در 21 ایستگاه شل و 150 نقطه شارژ اضافی در مراکز ،ید و دفاتر از طریق اپلیکیشن S، Recharge ارائه می دهد.
برنامه MyTransport.SG در نسخه فعلی خود در سال 2018 راه اندازی شد تا به مسافران کمک کند تا سفرهای حمل و نقل خود را برنامه ریزی کنند.
در مارس 2022، اطلاعاتی درباره مکان های شارژ EV اضافه کرد. کاربران از ماه آگوست توانسته اند ش،ه شارژ را با سرعت شارژ فیلتر کنند.
منبع: استریتس تایمز
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-mytransportsg-app-real-time-ev-charging-point-availability