چالش واقعی، با این حال، تکرار همه اینها در سطح گوشی هوشمند بود. هر تغییر در مواد (شیشه، پ،تیک یا ف،) می تواند بر هزینه تولید تأثیر بگذارد، اما مهم تر از آن، تغییر در مواد، حذف برخی عیوب (مانند انحراف رنگی) که ممکن است کمبودهای دیگری را در مسیر ایجاد کند.
تور دفتر مرکزی ZEISS: چگونه ویوو 178 سال اپتیک آلمان را روی گوشی های هوشمند خود به ارمغان می آورد
برای مق، با آن، ZEISS و Vivo از دوقلوهای دیجیتالی برای ایجاد لنزها، نور و شبیهسازیهای فیزیک استفاده میکنند و زمان و تلاش خود را کاهش میدهند. هر تغییری که توسط Vivo مشخص شود، دوقلو دیجیتال به آنها می گوید که چه انتظاری داشته باشند.
این تور محل برگزاری ضروری برای کمک به بازدیدکنندگان برای درک چالشبرانگیزترین مراحل در همکاری ZEISS و Vivo بود. همه چیزهایی که تا اتاق تست دوربین گوشیهای هوشمند دیدیم، مقدمهای بود بر زیبایی و محدودیت لنزها، اینکه چگونه هر محصول زایس (از میکروسکوپ تا محدوده لنز دوربین اصلی خود) از اندازهگیریهای دقیق و پوشش ضد انعکاس برای دستیابی به ظاهر ZEISS استفاده میکند. ” (که به گفته ZEISS اصطلاحی بود که شنیدند، نه اختراع).
همکاری سازندگان گوشی های هوشمند با برندهای مختلف دوربین یا اپتیک چیز جدیدی نیست. با این حال، اغلب اتفاق نمی افتد که دو شرکت با پیشینه های بسیار متفاوت برای حل مشکلات تصویربرداری گوشی های هوشمند امروز و فردا گرد هم می آیند.
Vivo که از سال 2020 با ZEISS برای لنزهای دوربین گوشی های هوشمند خود همکاری می کند، تصمیم گرفت با ارسال ما به Oberkochen (دو ساعت دورتر از مونیخ، آلمان) نشان دهد که ZEISS چقدر با گوشی های سری V و سری X این برند درگیر است. جایی که مقر ZEISS و موزه اپتیک ZEISS واقع شده است.
178 سال سابقه، تخصص و تجربه در یک گوشی هوشمند
به ،وان مثال، در اوایل تصمیم گرفته شد که سری X ویوو (مانند Vivo X100 Pro) به کاربر، که نیاز به عکاسی جامعتر و حرفهایتر دارند، پاسخ دهد. در همان زمان، سری V (مانند Vivo V40 Pro) بازار انبوه را هدف قرار داد و تمرکز زیادی روی عکاسی پرتره داشت.
برای تلفن های Vivo، ZEISS “ZEISS Look” را به سه اصل از اصول عکاسی خلاصه کرد. اولین مورد رنگ است، که در آن حساسیت بیولوژیکی ما نسبت به رنگ ها به درستی هنگام دیجیتالی شدن نشان داده می شود. مرحله بعدی وضوح است که حس دیدن بافت های با کنتراست بالا (مانند شن) را در کنار رنگ از اهمیت بالایی برمی انگیزد. با این حال، آ،ین مورد، دستیابی به یک “پاپ سه بعدی” است که از دو اصل اول استفاده می کند، اما از بوکه پس زمینه طبیعی با وضوح پیش زمینه برای ارائه ظاهر نهایی ZEISS خود استفاده می کند.
سباستین دونتگن، رئیس مدیریت محصول و عضو هیئت مدیره محصولات مصرفی در گروه ZEISS، در پاسخ به این سوال که آیا ZEISS و Vivo آماده مق، با چالش هایی هستند که هوش مصنوعی مولد برای عکاسی ایجاد می کند، گفت: “من آن را یک فرصت می بینم”. صنعت سباستین در طول پانل بحث گفت: «هوش مصنوعی مولد موارد استفاده جدید را فعال میکند، به بازتاب انواع جدید خلاقیت کمک میکند و به کاربران کمک میکند تا فرصتهای بیشتری را باز کنند.
در آنجا، ما یک صندلی در ردیف جلو به تاریخ 178 سال اپتیک ZEISS داشتیم، نگاهی اجمالی به یکی از آ،ین محصولات دست ساز آن (تور تولید لنزهای سینما) و نگاهی سریع به پشت صحنه به نحوه آزمایش عکاسی از گوشی های هوشمند در آنها داشتیم. آزمایشگاه ها
Vivo و ZEISS گفتند که چندین تیم با تماسهای فنی هفتگی و جلسه در مناطق زم، وجود دارند که Vivo نقشه راه محصول خود را به اشتراک میگذارد و ZEISS برای مشاوره در مورد روندها و اولویتهای کاربر، علاوه بر اشتراکگذاری پیشرفت در افزودن لنزهای جدید به لنزهای بعدی خود، وارد میشود. تلفن
آینده Vivo و ZEISS چیست؟
اولیور شیندل،، مدیر ارشد فناوری گوشی های هوشمند در محصولات مصرفی ZEISS گفت: «به طور طبیعی، هوش مصنوعی (Gen AI) به تفسیرهای زمخت تری از آنچه واقعی است باز می شود. اما، تاریخ عکاسی نشان داده است که عکاسی تفسیری از صحنه، نور است… و ما در عکاسی امروزی نیز از ابزارهای ویرایشی بسیاری استفاده می کنیم. بنابراین، ما فکر می کنیم که هوش مصنوعی مولد می تواند به کاربران کمک کند تا تفسیر خود را از عکاسی بهتر به دست آورند.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-zeiss-headquarter-tour-vivo-collaboration-x-v-series-p،nes-camera-bokeh
در حالی که ZEISS در صحنه همکاری تلفن های هوشمند جدید نیست، تقاضا و انتظارات کاربران هنگام مقایسه فناوری های دوربین تلفن قبل و بعد از کووید به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در میان بسیاری از تستهای فاکتورهای بهداشتی برای رنگ، انحراف و وضوح، همانطور که در اتاق تست دوربین گوشیهای هوشمند خود دیده میشود، ZEISS چندین تست جدید برای برآورده ، نیازهای روزافزون کاربران در عکاسی با گوشیهای هوشمند اضافه کرد.
ZEISS گفت که در صورت درخواست، هیچ خط سختی در سخت افزار یا نرم افزار ترسیم نمی کند. اولویت آن برای گوشی های ویوو، ثبت حدا،ر داده های تصویری از طریق سنسور است. گاهی اوقات، محدودیتهایی (مانند هزینه یا مواد) وجود دارد، و نرمافزار به طور اصلاحی اعمال میشود تا به حدا،ر رساندن اطلاعات مشابه تصویر یک بار دیگر کمک کند. تنها در این صورت است که ZEISS بهبود را از طریق نرم افزار در نظر می گیرد.
تا آنجایی که Vivo و ZEISS مایل به اشتراک گذاری بودند، آینده فقط دارای اسرار است، و این به نفع هر دو شرکت است که برای اتفاقات آینده آماده باشند.
دو تست مخصوص Vivo V40 Pro هستند: یکی اندازهگیری تأخیر فو، خودکار (بر حسب میلیث،ه) قبل از زدن شاتر و دیگری تست هفت نوع بوکه س، ZEISS که به،وان فیلتر در داخل گوشی یافت میشوند.
Vivo و ZEISS یک ارائه و میزگرد مش، در مورد رویکرد ،یبی خود برای آوردن کیفیت لنزهای ZEISS به بهترین تلفنهای Vivo برگزار ،د.
با این حال، بزرگترین درس در دفتر مرکزی ZEISS آزمایش های سخت، تاریخ غنی، یا پرستش هالیوود از بهترین لنزهای ک،ش نبود. برای درک کامل این موضوع بود که اگر برندهای اپتیک و گوشی شریک من،ی را انتخاب کنند، میتوان همه اینها را در سطح تلفن هوشمند بازسازی کرد.