تام: قطعا اقتصاد استثماری وجود دارد. آنها در بازارهای خوب، بازارهای خا،تری و بازارهای سیاه هستند. یک مفهوم تلنگر وجود دارد. من چیزی میسازم، آن را به شما میفروشم، شما آن را ارتقا میدهید، آن را به شخص دیگری میفروشید، و غیره. بنابراین قطعاً گروهی از مبتکران وجود دارند که در حال ایجاد مصنوع (کد) هستند، و سپس افرادی هستند که از این مصنوع برای انجام هر هدفی که انجام میدهند استفاده میکنند. بنابراین یک اقتصاد کامل در آنجا وجود دارد و من قطعاً شاهد حرکت نوآوری به جلو و عقب هستم. و من ترجیح می دهم به آن به ،وان یک نوآوری نگاه کنم زیرا اینها فناور هستند. اینها توسعه دهندگان هستند. خیلی خیلی باهوشه افراد بسیار بسیار پیچیده ای که، می د،د، چیزهایی را بدون کد و از ناکجاآباد خلق می کنند.
برای یک شرکت امنیتی برنامه های تلفن همراه، آیا مشتاقانه منتظر مشاهده تقلب ها و سوء استفاده های جدید هستید؟
تام: نمیخواهم بگویم که من آن را رهبری میکنم، اما مطمئناً صدای بزرگی در آن هستم. حرکت شگفت انگیزی در مورد ایجاد تجربیات مختلف کاربر در هنگام وقوع اتفاقات بد وجود دارد. در مدل ک،یک دفاع سایبری، یک اتفاق بد می افتد، شما برنامه را می بندید، به کاربر اطلاع می دهید و تمام فعالیت ها را متوقف می کنید، درست است؟ این روزها، توسعه دهندگان و ناشران به دنبال پاسخ های ظریف تری به حملات هستند. برای مثال، ممکن است یک حمله، بسته شدن برنامه را تضمین نکند. شاید من برنامه را فعال و اجرا می کنم، اما تراکنش ها را محدود می کنم، بنابراین کاربر همچنان می تواند در برنامه باشد. آنها هنوز هم می توانند در اطراف حرکت کنند، یاد بگیرند، کاوش کنند، شاید کارهای اطلاعاتی انجام دهند.
در چشم انداز امنیتی برنامه های تلفن همراه، آیا تفاوتی بین ،، که تقلب ایجاد می کنند و ،، که از آنها استفاده می کنند می بینید؟
من صحبت کردم با تام توار، مدیر عامل Appdome اخیرا در طول کلاه سیاه آسیا 2023 در مورد تکامل امنیت برنامه های تلفن همراه، خط بین تقلب “بی گناه” در بازی های تلفن همراه و کلاهبرداری آشکار. من متوجه شدم که توسعه دهندگان طرز فکر جدیدی برای مدیریت یک برنامه اقتصادی مملو از کلاهبرداران در نظر گرفته اند و این که چگونه بر تجربه بازی همه افراد تأثیر می گذارد.
این سوء استفاده ها با هر برنامه ای با سکه های دیجیتال، حتی در برنامه های تجارت الکترونیک، اتفاق می افتد. آیا فکر می کنید صرفاً به این دلیل که «یک بازی» است نادیده گرفته شده است؟
تقلب در بازی های موبایل چقدر رایج است؟
تام: چگونه بین درمان کلاهبرداری تمایز قائل می شوید؟ خوب، تقلب کاری است که شما در حالی که در بازی هستید انجام می دهید. تقلب کاری است که شما انجام می دهید تا در بازی نباشید. به ،وان مثال، تنها چیزی که واقعاً به آن اهمیت میدهم باز،ید امتیاز برای پول نقد است. بنابراین من قصد دارم یک هک در داخل بازی ایجاد کنم تا یک عمل تکراری انجام دهم یا صدها اکانت جعلی ایجاد کنم و به این حساب های جعلی مراجعه کنم تا اعتباری دریافت کنم که آنها بتوانند سپس نقد کنند. من بازی نمی کنم. بازی، اما کاری انجام می دهم که اساساً یک ارز مصنوعی ایجاد کنم که بتوانم آن را تبدیل کنم، یا می توانم به جای دیگری بفروشم. بنابراین، اگر عملکرد نهایی تقلب، کاربر را از بازی خارج کند، یا او را از بازی دور نگه دارد، فکر میکنم مردم میخواهند آنجا را خط ،شند.
من آن را می پذیرم، اما نکته کلیدی این است که می خواهم بدانم. زیرا دانستن و داشتن تله متری داده یا هوشمندی در مورد آنچه در حال وقوع است، به شما به ،وان یک ناشر اجازه می دهد تا مطلع شوید و تصمیمات پایگاه داده را بگیرید. شما اکنون بر اساس این اطلاعات قدرت دارید. بنابراین حالا تصور کنید که من یک توسعه دهنده بازی موبایل هستم و ،ی از Bluestacks استفاده می کند و می توانم تشخیص دهم که X درصد از کاربران من از آن پلتفرم برای تقلب در بازی من استفاده می کنند. اکنون می توانم تلفن را بردارم و با Bluestacks تماس بگیرم و بگویم، هی، حدود 5 درصد از کاربران من از پلتفرم شما برای تقلب در بازی من استفاده می کنند. آیا اگر با هم کار کنیم و راه حل مش،ی برای کاربر، که می خواهند از پلتفرم شما و بازی من استفاده کنند ارائه دهیم، عالی نیست؟ شاید بتوانم عرصه خودت را به تو بدهم. جعبه شنی. و شاید بتوانم یک پروموشن انجام دهم که بازیکن، را که در پلتفرم شما نیستند ببرم و آنها را به این عرصه ارتقا دهم. بنابراین اگر من فروشنده پلتفرم هستم، درست است، اگر من Bluestacks هستم، ناگهان در منطقه خا،تری فعالیت نمی کنم. من در نور عمل می کنم.
بامزه گفتی نوآوری. آیا می بینید که تقلب ها در بازی ها توسعه یافته و سپس به برنامه های دیگر منتقل می شوند یا برع،؟
تام: تقلب در بازی های موبایل به طور گسترده ای رایج است، اما یک منطقه خا،تری جالب در فضای تقلب وجود دارد. اگر در مورد آن فکر کنید، صرفاً از نقطه نظر توسعه دهنده، من می خواهم مردم از بازی من استفاده کنند. اگر تقلب کنند، همچنان از بازی من استفاده می کنند. و بنابراین این نوع بحث آزاد در جامعه توسعه دهندگان تلفن همراه وجود دارد که آیا همه تقلب ها برابر هستند و آیا ما باید برخی از آن را مجاز کنیم. بازی سازان مختلف، استودیوهای مختلف ممکن است دیدگاه های متفاوتی داشته باشند. و وقتی به پلتفرمهایی که برای تقلب در بازیهای موبایل استفاده میشود فکر میکنید، این موضوع حتی پیچیدهتر میشود. اینها مواردی مانند Bluestacks، Nox، Nemu و شبیه سازهای دیگر هستند. آنها سرمایه گذار، دارند که روی آنها سرمایه گذاری کرده اند و آن پلتفرم ها را به جریان اصلی تبدیل کرده اند. آنها در واقع خود را به ،وان جایی برای به دست آوردن تجربه بازی بهتر می دانند، حتی اگر در واقع روش های آنها در داخل آن پلتفرم ها است که می تواند تقلب را در بازی ها فعال کند.
ما یک بخش کامل در پلتفرم خود داریم به نام ضد تقلب. و خیلی وقتها، با بانکهای موبایل یا اپلیکیشنهای اقتصاد گیگ صحبت میکنم و میگویم: «ببینید، میدانم که به آن ضد تقلب میگویند و ممکن است فکر کنید برای بازیهای موبایلی است، اما روشهای موجود در اینجا علیه برنامه شما استفاده میشوند. “.
تام: همیشه افرادی هستند که چیزها را خلق می کنند و افرادی که از چیزها استفاده می کنند. و افرادی که چیزهایی را با هدف خوب خلق می کنند و ،ی که از آن برای بد استفاده می کند. این فقط جه، است، نه فقط در کد، بلکه متأسفانه در زندگی.