بررسی Forspoken (PS5): بازی با پتانسیل بسیار زیاد اما کوتاهی کرد
خارج از داستان اصلی، چیز دیگری برای انجام در Forspoken وجود ندارد. در حالی که بازی شامل یک سیستم کاردستی ساده است که به فری امکان میدهد تج،ات جدید، تقویتکنندهها و ارتقاءها را ایجاد کند، اما این تجربه را جذابتر یا جذابتر میکند. این بازی همچنین مملو از تعدادی ماموریت جانبی است که به آنها «انحراف» میگویند، که پاداشهایی را در قالب امتیازات تجربه یا آیتمهای قدرتمند ارائه میدهند. با این حال، بیشتر مسیرهای انحرافی یا کوئست های واکشی خسته کننده هستند، یا مواردی که در آنها باید به مکان خاصی بروید تا دشمن را ش،ت دهید، و به ندرت چیز جالبی در این بین وجود دارد.
من دوست داشتم که Forspoken یک زن رنگین پوست را به ،وان قهرمان خود انتخاب کند و داستان خود را بر روی یک بازیگر جالب از شخصیت های زن متمرکز کند – چیزی که همیشه در بازی ها نمی بینید. اما ،میشن و دیالوگ بد آن چیزی که در غیر این صورت یک داستان قابل قبول بود را به داست، ،ل کننده تبدیل کرد و شخصیت های بالقوه جالب را به NPC های ملایمی تبدیل کرد که گیمرها نمی توانند کاملاً با آنها ارتباط برقرار کنند.
در مجموع، Forspoken یک تجربه کلی نسبتاً ملایم را ارائه میکند، که ویژگی اصلی آن سیستم مبارزات روان بازی است. Forspoken با پتانسیل تبدیل شدن به ،وان یک ،وان سهگانه شروع کرد، اما ،میشن بد شخصیتها، دیالوگهای ناخوشایند، دنیای بازی تنها و داست، غیر هیجانانگیز آن را چند درجه پایین آورده است. این یک بازی است که ممکن است بخواهید زم، که وقت دارید آن را انتخاب کنید، اما به سختی می توان آن را به ،وان ،و، که باید همین الان بازی کنید توصیه کرد.
با پیشروی در داستان Forspoken، به سرعت به دنیای بازی بسیار بزرگ Athia دسترسی خواهید داشت و فری میتواند هر مک، را که میخواهد کاوش کند. در حالی که ایده کاوش در چشم انداز عظیم آتیا در ابتدا سرگرم کننده به نظر می رسید، پس از چند ساعت اول ناامید شدم. مکانهای بسیار زیبای Athia از جمله محیطهای درونبازی زیباتری بودند که من در این مدت دیدهام، اما دنیای بازی عاری از هیچ چیز دیگری به جز درختان، ص،هها، ،ابهها و دشمنان بیشماری است که در نقشه پرسه میزنند.
تعداد کمی از بازیها به اندازه آ،ین ،وان اکشن RPG اسکوئر ،،، Forspoken، پتانسیل زیادی را نشان دادهاند، اما اینقدر کوتاه ماندهاند. Forspoken با داشتن برخی از ،اصر گیم پلی واقعا امیدوارکننده مانند یک سیستم مبارزه منحصر به فرد که طلسم های جادویی را با سیال بودن پارکور ،یب می کند و قهرم، که یک زن جوان رنگین پوست است، می تواند یک بازی برجسته باشد که ژانر فانتزی را نیز با طراوت ارائه می دهد.
یکی دیگر از مشکلاتی که من با مک،ک های جنگی بازی داشتم، سرعت آهسته دردناکی است که فری در آن قدرت های جادویی خود را باز می کند. در این بازی چهار ،صر طلسم وجود دارد: زمین، آتش، آب و برق. در ابتدا، فری فقط به جادوهای زمین دسترسی داشت و تقریباً در نیمهی راه بازی، جادوها، سلاحها و تج،ات مفیدتر را دریافت میکرد. این کاملاً بیهوده است، زیرا مبارزات Forspoken پس از اینکه Frey بیشتر قدرت ها و قابلیت های خود را باز می کند بسیار سرگرم کننده تر است، چیزی که بازیکنان نباید برای تجربه نیمی از بازی منتظر بمانند.
در بیش از 10 ساعتی که برای کاوش در آتیا صرف کردهام، به غیر از یک تاجر تنها که برخی تج،ات را میفروشد، به یک NPC در خارج از شهر اصلی Cipal برخورد نکردم. سرزمین آتیا مک، متروک و خلوت است، به قدری که هر حرکتی که در دوردست می بینید، فقط یک نشانه بصری برای آماده شدن برای مبارزه است. شهر سیپال نیز ،ج ساختمانهای ،لکننده، قهوهای و خا،تری و با مجموعهای از NPCهای چوبی بینظیر است که در آن زندگی میکنند.
این یک ناامیدی بزرگ بود، به خصوص از آنجایی که مناظر زیبا در فورسپوکن به نظر می رسد وعده های زیادی را می دهد. من در ابتدا تنظیمات بازی را به گونهای تغییر دادم که تجربه گیمپلی برای کاوش آزادانه Athia باشد، اما زم، که متوجه شدم دنیای Forspoken چقدر تنها و خالی از زندگی است، به سرعت این تنظیمات را به یک گیمپلی متمرکز بر داستان تغییر دادم.
Deus ex ma،a که بیش از حد مورد استفاده قرار میگیرد، جو، که به طور ناگه، قدرت جادویی به دست میآورد و وظیفه نجات جهان را بر عهده میگیرد، شروع بدی برای داستان Forspoken است، مخصوصاً پس از افتتاحیه نسبتاً جذاب در چند دقیقه اول بازی. در حالی که با ادامه داستان، چرخشهای جالبی وجود داشت، اما واقعاً بهتر نمیشود.
فری به زودی متوجه می شود که دستبند او حساس است و می تواند با او ارتباط برقرار کند، بنابراین بلافاصله به او لقب کاف می دهد. با کاف در کنار او، بهعلاوه برخی تواناییهای تازه یافته برای طلسم، داستان سپس فری را به شهر سیپال میبرد، تنها مک، در آتیا که هنوز توسط انرژی شیط، که قهرمان داستان ما از آن به ،وان «ش،ت» یاد میکند، ،اب نشده است. فری همچنین به سرعت متوجه میشود که The Break توسط چهار قانون ،نه سقوط کرده آتیا، معروف به Tantas ایجاد شده است، که فری در نهایت باید با آنها ملاقات کند تا اوضاع را درست کند.
داستان سرایی عمدتاً به دلیل ،میشنهای نامن، شخصیتها و دیالوگهای بد آهنگ در کات سینهای فورسپوکن ،اب شد: در حالی که صداگذاری عالی بود، شخصیتها اغلب قبل از صحبت و پاسخ م، زیادی می،د، حتی اگر قرار بود در یک ،میشن شرکت کنند. گفتگو. حرکت و بیان شخصیت های چوبی نیز باعث می شود که آنها از اتفاقات اطرافشان جدا به نظر برسند.
با این حال، باید توجه داشت که س، مبارزه Forspoken همیشه یکنواخت کار نمی کند و بازیکنان ممکن است برای درک نحوه عملکرد آن به بیش از چند نبرد نیاز داشته باشند. بخشی از این به کنترلهای دشواری نسبت داده میشود که گاهی اوقات میتوانند باعث شوند سرعت خود را در نبرد از دست بدهید. در حالی که پس از اینکه بازیکنان یاد گرفتند خود را با بازی تطبیق دهند، این وضعیت بهتر میشود، اما همچنان میتواند مشکل ساز باشد، به خصوص در نبردهای بزرگتر.
بررسی Forspoken (PS5):
در حالی که Forspoken از داستان بد و دنیای بازی بی مزه رنج می برد، در بخش مبارزه است که این بازی واقعاً می درخشد. مک،ک بازی منحصر به فرد این ،وان که حرکات پارکور را با طلسم ،یب می کند، سرگرم کننده و با طراوت است. بازیکنان می توانند از مهارت های پارکور پیشرفته فری برای حرکت سریع در میدان نبرد و جهش به ارتفاعات زیاد استفاده کنند و همچنین این حرکات را در یک س، مبارزه روان و پویا ،یب کنند که اجرای آن بسیار رضایت بخش است. اگر در بازیهایی مانند سری Dynasty Warriors از زنجیر ، ،یبهای ،یبی با زوم ، در میدان جنگ لذت میبردید، از گیمپلی Forspoken لذت خواهید برد.
در Forspoken، شما کنترل آلفری “فری” هالند، یک زن جوان مشکل دار از نیویورک را به دست می گیرید که به شدت در تلاش است تا زندگی جنایی فعلی خود را ، کند و با یکی از باندهای شهر درگیر شود. پس از معرفی کوتاهی که فری می بیند که امیدهایش برای یک زندگی جدید در خارج از نیویورک به م،ای واقعی کلمه شعله ور می شود، او یک دستبند مرموز را در خانه متروکه ای پیدا می کند که به طور جادویی او را به دنیای آتیا می برد، جایی که نیروی مرموز هر موجودی را تهدید می کند. چیزی در سراسر زمین