جدیدترین M240i عمدتاً به دستور سنتی BMW مربوط به یک بدنه کوپه جمع و جور کم آویز همراه با یک موتور بزرگ پایبند است. با این حال، به جای اینکه نیرو فقط به چرخهای عقب برسد، M240i دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. خوشبختانه، همانطور که بعداً به آن خواهم پرداخت، این یک سیستم به شدت بایاس از عقب است.
احتمالاً متوجه این موضوع شده اید: کوپه های کوچک این روزها به سختی به فروش می رسند. به همین دلیل است که این روزها کمتر ،ی میسازد. اما شهرتی که امروزه BMW از آن برخوردار است، بیشتر بر روی این نوع خودروها ساخته شده است. کوپه های کوچک و سریع مانند E46 افسانه ای و E36 M3 های قبلی. پس باید استقامت کرد
زیر کاپوت بلندش احترام گذاشته شده است B58، موتوری که توسط تویوتا سوپرا کوپه تایید و به کار گرفته شده است. این یک موتور 3 لیتری توربوشارژ مستقیم 6 ،وجی است 374 ، بخار و 500 نیوتن متر گشتاور – اعداد بسیار بزرگ برای خودرویی که خیلی بزرگتر از یک هاچ ، کوچک نیست.
BMW M240i اکنون در سنگاپور با قیمت های شروع در دسترس است 367888 دلار سنگاپور (در زمان انتشار صحیح است). قیمت شامل هزینه اضافی COE و VES می باشد.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-bmw-m240i-g42-review-singapore-price-specs
اگر پیشرانه چشمگیر است، پس همینطور است تعلیق تطبیقی. محکم است، اما لذت واقعی در سواری وجود دارد که حتی در تنظیمات ورزشی سفتتر نیز مشهود است. حتی در جاده های آسفالت ضعیف، M240i سرنشینان خود را به گونه ای آرایش می کند که از یک کوپه اسپرت انتظار ندارید.
نسخه TLDR:
M240i به طرز شگفت آوری کاربردی است. چکمه ظرفیت دارد 390 لیتر شاید تعجب کنید که بد،د، در واقع چیزی بیشتر از یک هاچ ، مانند آئودی A3 یا فول، واگن گلف است. به طور واقع بینانه، می تو،د یک چمدان خیلی بزرگ یا دو چمدان متوسط قرار دهید. و اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، صندلی های عقب جمع می شوند. در مورد صندلیهای عقب صحبت میکنیم، آنها فقط میتوانند بزرگسالان را در خود جای دهند، در صورتی که همگی قد متوسطی داشته باشند و از فشار دادن کمی برایشان مهم نباشد. کودکان نوپا و نوجوانان جوان خوب خواهند بود.
رانندگی چطوره؟ فرمان، در مدل معمولی BMW، بیش از حد ضخیم است، اما صندلیها پایین میآیند و به لطف تقویتکنندههای جانبی قابل تنظیم، پشتیب، خوبی ارائه میدهند.
جدای از ظاهر تفرقهانگیز و قیمت بالا، M240i یک کوپه کوچک هوشمندانه است که عملکرد شگفتانگیز را با مقدار شگفتانگیزی از ظرافت و قابلیت استفاده روزمره ،یب میکند.
اما حتی استایل مشکوک نیز برای کاهش صلاحیت و جذابیت M240i کافی نیست. این یک ماشین بسیار هوشمندانه از BMW است. مدلی که به مالک خود مزه سطوح عملکرد BMW M را می دهد بدون اینکه چیز زیادی در راحتی، ظرافت و عملی بودن از بین ببرد. شکی نیست که G87 M2 آینده سریعتر و هیجانانگیزتر خواهد بود، اما برای اینکه خودروی روزمره بهتری نسبت به M240i باشد، باید فوقالعاده خاص باشد.
خوب |
- اجرای فوق العاده
- موتور فوق العاده B58
- هنوز عقب رانده بودن احساس می شود
- سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 7 بصری
- داخلی هوشمند و مجلل
- سواری محکم اما انعطاف پذیر
- به طور شگفت انگیزی برای یک کوپه کاربردی است
- راندمان سوخت خوب (به طور نسبی)
|
بد |
- استایل تفرقه انگیز
- صدای موتور تقلبی
- عقب نسبت به مدل قبلی تنگ تر است
- به اندازه یک خودروی M واقعی برای رانندگی جذاب نیست
- برای یک کوپه کوچک گران است
|
قیمت و در دسترس بودن
این موتور است که به M240i یک مزیت منحصربهفرد در میان رقبای خود میدهد، زیرا آنها بیشتر به موتورهای چهار سیلندر بسیار شایسته اما غیر جالب تکیه میکنند. مسلماً، چهار دیگهای مدرن صاف هستند و میتوانند قدرت زیادی داشته باشند، اما هیچکدام نمیتوانند با حالت خامهای، سروصدا و تحویل بیدردسر سینههای بیامو شش مستقیم برابری کنند.
نسل جدید بی ام و به دلیل طراحی خود مورد انتقادات زیادی قرار گرفته اند و سری 2 جدید G42 نیز از آن دریغ نکرده اند. اعتراف می کنم که طرفدار نیستم اما می گویم در ظاهر کمتر توهین آمیز به نظر می رسد. مطمئناً مایل ها تهاجمی تر از مدل قبلی خود است. اما به نظر من ورودی های جلو ناجور هستند و عقب له شده است. این یک چرخش کامل از آ،ین نسل BMW های بسیار شیک و متعادل است. با این اوصاف، فکر میکنم در رنگهای تیره مانند T،dernight (بنفش) یا سیاه یاقوت کبود بهتر به نظر میرسد، زیرا به پنهان ، ،اصری که به نظرم مشکلساز میدانم کمک میکند.
نسبتا مقرون به صرفه است. بیش از 200 کیلومتر آزمایش، من موفق شدم 8.1 کیلومتر بر لیتر که برای یک شش لیتری مستقیم 3 لیتری قابل توجه است که می تواند یک خودروی 1.7 تنی را در حدود 4 ث،ه از حالت س، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بدون شک اگر بخواهید با اشتیاق کمتری رانندگی کنید، این رقم بالاتر خواهد بود. من در یک بزرگراه نزدیک به 12 کیلومتر بر لیتر سرعت داشتم.
بیایید یک چیز را از سر راه برداریم. این بچه M2 نیست. این بسیار سریع است و احتمالاً M2 را از حالت س، تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت پیشی میگیرد، اما برای رانندگی چندان جذاب نیست. اما این بدان م،ا نیست که سرگرم کننده نیست.
موتور مشتاق و پاسخگو با کوچکترین نشانه ای از تاخیر توربو است. همراه با بسیار سریع و گیر،س 8 سرعته ZF تقریبا تله پاتیک، M240i همیشه سریع احساس می شود. علاوه بر این، علیرغم توربوشارژ بودن و رعایت مقررات سختگیرانهتر آلایندگی و صدا، در واقع صداهای مستقیم شش لذیذی ایجاد میکند. اگرچه باید گفت که شما نمی تو،د در خودرو زیاد آنها را بشنوید زیرا عایق کابین خوب است و هر صدایی که از آن عبور می کند توسط صداهای تقلبی موتور که از بلند،ا می آید از بین می رود. چرا بی ام و چرا؟
طرفداران BMW که نگران این هستند که M240i به دلیل سیستم xDrive خود بیش از حد احساس امنیت و بی تحرکی کند، باید خیالشان راحت باشد. این خودرو، بدون شک، احساس چرخش در عقب دارد. همچنین نسبت به وزن 1765 کیلوگرمی که ادعا میکند، چا، و س،تر است. و اگر آنقدر شجاع باشید که آن را به گوشه ای فشار دهید، عقب شروع به دور زدن می کند. با این حال، هرگز آنطور که یک خودروی RWD واقعی میلغزد و از پیچ خارج نمیشود. چرخ های جلو در نهایت به صاف ، شما کمک می کنند. اما، مهمتر از همه، احساس سرگرمی می کند.
فضای داخلی با چرم “ورناسکا” روکش شده است و ظاهری لو، و لو، دارد – گامی بزرگ نسبت به نسل گذشته. و برخلاف برخی از رقبای خود، M240i چندان به صفحه نمایش لمسی خود متکی نیست و همچنان برای موارد ضروری مانند تهویه مطبوع و صدا دارای کنترل های فیزیکی است. سیستم اطلاعات سرگرمی است آی درایو 7 و مسلماً بهترین برند تاکنون است. این بصری، سریع، دارای گرافیک دلپذیر است و از Apple CarPlay و Android Auto هم پشتیب، می کند.
بررسی BMW M240i (2022): طعم M Power