بررسی کیا نیرو هیبرید 2022: خودرویی معقول برای این روزهای دیوانه


بررسی کیا نیرو هیبرید 2022: خودرویی معقول برای این روزهای دیوانه

کیا نیرو هیب، یکی از مقرون به صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت هیب، است که در حال حاضر می‌تو،د ،یداری کنید.

سیستم COE مطمئناً یکی از خشمگین ترین چیزها در مورد مالکیت خودرو در کشور ما است. به این واقعیت توجه نکنید که فقط برای 10 سال اعتبار دارد، چیزی که ناامید کننده تر در مورد آن است این است که می تواند به شدت نوسان کند. همانطور که یک سال پیش، قیمت Cat A COE در حدود 58000 دلار سنگاپور بود. امروز به راحتی بیش از 80000 دلار سنگاپور است. شما باید الف) بارگیری کنید یا ب) ناامید باشید تا بخواهید اکنون یک ماشین کاملاً جدید ب،ید. اما اگر ناامید بودید، کیا جدید است نیرو هیب، شاید انتخاب بدی نباشد

نسخه TLDR:

یک انتخاب معقول و عملی برای هر،ی که در حال حاضر به ،ید ماشین نیاز دارد.

بیایید با چیزهای بدیهی شروع کنیم، با شروع قیمت ها 161999 دلار سنگاپور (در زمان انتشار صحیح است)، Niro Hybrid یکی از خودروهای مقرون به صرفه تری است که می تو،د در حال حاضر ب،ید – به خصوص اگر در بازار یک SUV هیب، جمع و جور هستید. بله، 160000 دلار سنگاپور مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود، تایپ ، آن احساس عجیبی است، اما این دنیایی است که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم.

این پیشرانه از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی خطی چهار و یک موتور الکتریکی 32 کیلوواتی تشکیل شده است.

و چون ،یبی است، هزینه های جاری باید نسبتاً معقول باشد. به حرکت درآوردن ماشین یک است 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار خطی که با یک موتور الکتریکی 32 کیلوواتی جفت شده است.. کیا ادعا می کند که 4 لیتر در 100 کیلومتر و بیش از 24 ساعت و بیش از 200 کیلومتر آزمایش را انجام می دهد، من عملکرد نسبتاً چشمگیری داشتم. 4.6 لیتر در 100 کیلومتر یا 21.74 کیلومتر در لیتر – که دور از ادعای کیا نیست. این بیش از ،یبی از حدود 60٪ رانندگی در بزرگراه و 40٪ رانندگی در شهر و با پای راست نسبتاً سنگین بود.

موتور دارای مقدار شگفت انگیزی از ،، پایین پایان است. موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی با هم خاموش شدند 130 ، بخار و 144 نیوتن متر گشتاور. شاید زیاد به نظر نرسد، اما نیرو هیب، به طرز شگفت انگیزی از خط خارج می شود و سرعت آن حدود 80 کیلومتر در ساعت است. در اطراف شهر شلوغ است و قدرتمندتر از اعداد موجود در برگه مشخصات آن است. با این حال، وقتی بیش از 100 کیلومتر در ساعت می‌رود، پف آن تمام می‌شود، بنابراین باید در مانورهای سبقت‌گیری با سرعت بالا، به‌ویژه در NSHW، محتاط‌تر باشید.

همانطور که می بینید، من به بازده ادعایی کیا 4 لیتر در 100 کیلومتر نزدیک شدم.

قابل توجه است که چگونه پیشرانه هیب، بین موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی جابجا می شود. موتور خاموش می شود و به آرامی و بی صدا روشن می شود. تنها زم، که می‌د،د کار می‌کند این است که دریچه گاز را سنجاق کنید و حدا،ر کارایی را بخواهید.

اما Niro Hybrid را برای عملکرد نمی‌،ید، بلکه آن را به خاطر ویژگی‌ها و کاربردی بودنش می‌،ید و اینها را به صورت بی‌سابقه ارائه می‌کند. برای روشن شدن، نسخه ای که من رانندگی می کنم همان است نسخه SX گرانتر (176999 دلار سنگاپور) و قیمت درخواستی بالاتر خود را با ویژگی های اضافی مانند سانروف، نمایشگرهای دیجیتالی بزرگتر و ویژگی های ایمنی اضافی توجیه می کند.

کابین جادار و دلباز است.  و همانطور که می بینید، پ،تیک سیاه زیادی در اطراف نمایشگرهای دیجیتالی دوقلو وجود دارد.

مانند بسیاری از خودروهای این روزها، نیرو هیبرید از سنج های آنالوگ برای گیج های کاملا دیجیتالی خودداری می کند. وجود دارد دو نمایشگر 10.25 اینچی – یکی برای سرگرمی اطلاعاتی شما و دیگری برای دسته ابزار. آنها به اندازه کافی تیز هستند اما رنگ ها کمی شسته به نظر می رسند.

کیا نمایشگرهای دوقلو را یک نمایشگر منحنی پانوراما می نامد، اما آنها فقط دو نمایشگر هستند که در یک صفحه بزرگ پ،تیکی مشکی ادغام شده اند. یکی از پیامدهای تاسف بار این است که حاشیه‌های بزرگی در اطراف نمایشگرها وجود دارد که به من نشان می‌دهد که احتمالاً می‌توانستند خودرو را با نمایشگرهای بزرگ‌تر تج، کنند.

چند ساعت اول را صرف یافتن کنترل‌های سرگرمی کردم و متوجه شدم که این نوار کنترل لمسی زیر دریچه های تهویه مطبوع قابل تغییر است. روی دکمه حالت ضربه بزنید و می تو،د بین کنترل تهویه مطبوع و کنترل های سیستم اطلاعات سرگرمی جابجا شوید. درست است، اگرچه من نگران این هستم که اگر روزی نوار به نحوی از کار بیفتد و شما در یک حالت خاص گیر کرده باشید، چه اتفاقی می‌افتد.

فضای داخلی مطبوع و جادار است و نسخه گران‌تر SX که من تست کردم حتی با سانروف ارائه می‌شود – البته با اندازه نسبتاً متوسط. فضای پای عقب حتی برای افراد با قد متوسط ​​​​بالاتر نیز کافی است و دریچه های تهویه هوا در عقب و همچنین دو نقطه شارژ USB-C وجود دارد که در پشت صندلی های سرنشینان جلو یکپارچه شده اند. سرنشینان جلو تهویه می شوند که برای روزهای گرم عالی است. عجیب است که صندلی ها و فرمان هر دو دارای عملکرد گرمایشی هستند.

نکته جالب این است که نیرو هیبرید دارای صندلی های گرم کن و تهویه و همچنین فرمان گرم کن است.  و بله، کنسول وسط به شدت مستعد لکه شدن است.

در مورد ویژگی های ایمنی، نسخه SX که من در حال آزمایش آن هستم نه تنها دارای سیستم کمکی معمول حفظ خطوط و هشدار برخورد از جلو و سمت کور است، بلکه دارای کروز کنترل تطبیقی چیزی که معمولاً در خودروهای گران‌تر یافت می‌شود.

سواری به خوبی ارزیابی می شود. کیا حد وسط خوبی بین راحتی و کنترل ایجاد کرده است. خیلی بد نمی چرخد ​​یا پیچ نمی خورد (کاری که شاسی بلندها تمایل دارند انجام دهند) اما آنقدر محکم هم نیست که ناراحت کننده باشد. با این حال، ممکن است با جاده های چالش برانگیز ناراحت شود. و در مورد استایل، گمان می‌کنم ا،ر مردم نیرو هیب، را خودرویی زیبا می‌دانند. مطمئناً دارای خطوط تیز و زیبایی شناسی مدرن است. چراغ های جلو و عقب عجیب و غریب هستند.

این رنگ سبز شهری است.

با در نظر گرفتن همه چیز، سخت است که نیرو هیب، را به خاطر چیزی که ارائه می دهد مقصر دانست. سوخت را جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه خواری می کند مانند یک راهبه که شراب می خورد، فضای زیادی دارد و ویژگی هایی دارد که معمولاً در خودروهای گران قیمت یافت می شود. می توان استدلال کرد که این پول برای چیزی که اساساً یک SUV کوچک است هزینه زیادی دارد و بیشتر آن به سمت کاغذی می رود که در عرض 10 سال بی ارزش می شود. اینها نکات غیرقابل انکاری هستند، اما اگر اکنون مجبور به ،ید خودرو هستید، گزینه های معقول تر از نیرو هیب، جدید وجود ندارد.





خوب
  • کابین بزرگ و دلباز
  • پیشرانه هیب، کارآمد و تصفیه شده
  • چکمه بزرگ
  • یک ظاهر طراحی معاصر
  • کابین با مشخصات
  • بسیاری از ویژگی های ایمنی از جمله کروز کنترل تطبیقی
  • یکی از مقرون به صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت هیب، که می‌تو،د ،یداری کنید

بد
  • قیمت COE بالا به این م،ی است که برای یک SUV جمع و جور هزینه زیادی می پردازید
  • نوع SX دارای حق بیمه نسبتاً سنگینی است
  • بسیاری از پ،تیک‌های براق و مستعد لک در کابین
  • عملکرد در سرعت های بالاتر به سرعت کاهش می یابد


قیمت و در دسترس بودن

کیا نیرو هیب، در دو نسخه عرضه می شود: مدل پایه EX و مدل پریمیوم SX. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مدل SX دارای ویژگی های اضافی است. نوع EX قیمت دارد 161999 دلار سنگاپور در حالی که SX است 176999 دلار سنگاپور.


منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-kia-niro-hybrid-2022-review-singapore-price-specs