انویدیا G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را برای وضوح حرکت بهتر در بازی های رقابتی معرفی می کند

اما این تکنیک چالشی را ایجاد می‌کند: نور پس‌زمینه عموماً همه پی،ل‌ها را همزمان روشن می‌کند، جایی که پی،ل‌ها در یک اسکن رول تغییر می‌کنند. در هر نقطه از زمان، بخشی از صفحه دارای تصاویر دوتایی خواهد بود (که به ،وان تداخل شناخته می شود).

زم، که NVIDIA در ابتدا فناوری ULMB را در سال 2015 معرفی کرد، زمان پاسخ م،تور، با اشاره به مدت زمان انتقال پی،ل بین رنگ ها، نسبتا کند بود. این منجر به شبح‌ها و تصاویر تار قابل توجهی شد که منجر به شفافیت حرکتی پایین‌تر شد. وضوح حرکت را می توان به ،وان توانایی درک و درک واضح اجسام در حال حرکت توصیف کرد. وضوح حرکت برتر با لبه های تیز و جزئیات کاملاً مشخص و بدون تاری مشخص می شود. برای پرداختن به این مشکل و افزایش وضوح حرکت، ULMB تکنیکی به نام نور پس‌زمینه استروبینگ (بیشتر توضیح داده شده در زیر) را اجرا کرد.

برای دانلود به‌روزرس، سیستم‌افزار با یک کلیک، به لینک‌های بالا بروید تا G-SYNC ULMB 2 را به یک م،تور با قابلیت اضافه کنید. لطفاً به دستورالعمل های موجود در به روز رس، دقت کنید.








منبع: https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-introduces-g-sync-ultra-low-motion-blur-2-(ulmb-2)-for-enhanced-motion-clarity-in-compe،ive-gaming.html

برای یک نمایشگر 360 هرتزی با ULMB 2، وضوح حرکت موثر در واقع 1440 هرتز است. این بدان م،است که برای به دست آوردن همان سطح وضوح حرکت بدون ULMB 2، گیمرها به یک پنل ک،یک با قابلیت 1440 هرتز نیاز دارند.
برای نشان دادن این در عمل، یک پنل آزمایشی در آزمایشگاه خود راه اندازی کردیم. در زیر نمونه ای از م،تور 120 هرتزی با نور پس زمینه در مقایسه با م،تور 480 هرتز بدون نور پس زمینه آورده شده است: شفافیت حرکت موثر = 480 هرتز = 120*(1/0.25).

به زودی در دسترس خواهد بود:

  • ASUS ROG Swift Pro PG248QP – 25 اینچی 1080p 540 هرتز
  • م،تور AOC AGON AG276QSG G-SYNC – 27 اینچ 1440p 360 هرتز

در حال حاضر، دو م،تور با قابلیت ULMB 2 در بازار هستند و دو نمایشگر دیگر در آینده نزدیک عرضه می شوند:
امروز در دسترس است:

  • Acer Predator XB273U F – 27 اینچی 1440p 360 هرتز
  • ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27″ 1440p 360Hz

با تکیه بر این موفقیت، اکنون مفت،یم که راه‌اندازی G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را اعلام کنیم که وضوح حرکت مؤثری با فرکانس 1000 هرتز ارائه می‌کند و تجربه نهایی کاهش تاری حرکت را برای گیمرهای رقابتی فراهم می‌کند. در مقایسه با نسخه قبلی خود، ULMB 2 مزایای نور پس‌زمینه با نرخ تازه‌سازی کامل، افزایش روشنایی قابل‌توجه و تقاطع تقریباً صفر را ارائه می‌دهد.

NVIDIA از G-SYNC Ultra Low Motion Blur (ULMB) رونمایی کرده است، یک تکنیک پیشگامانه که در نمایشگرهای G-SYNC گنجانده شده است تا وضوح حرکت را در جلسات شدید بازی افزایش دهد.


انویدیا G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را برای وضوح حرکت بهتر در بازی های رقابتی معرفی می کند

راه حل این مشکل چیزی است که ULMB 2 G-SYNC را از سایر تکنیک های نور پس زمینه متمایز می کند: با G-SYNC، ما می تو،م زمان پاسخ را بسته به محل اسکن عمودی کنترل کنیم، به طوری که پی،ل ها در سراسر پانل قرار دارند. در سطح من، دقیقاً در زمان من، برای فلش نور پس زمینه. ما این را “اوردرایو وابسته عمودی” می نامیم.

هنگامی که یک فریم جدید باید روی م،تور نمایش داده شود، یک مقدار رنگ جدید به هر پی،ل ارسال می شود. در این مرحله، پی،ل با گذشت زمان شروع به تغییر رنگ جدید خود می کند. در طول این فرآیند، نور پس زمینه در تمام مدت روشن است، بنابراین گیمر به صورت بصری انتقال کامل را می بیند.

ULMB 2 اکنون در دسترس است
برای قابلیت ULMB 2، م،تورها باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • بیش از 1000 هرتز وضوح حرکت موثر را ارائه دهید
  • ULMB 2 را با نرخ تازه سازی کامل م،تور رانندگی کنید
  • بیش از 250 نیت روشنایی را با حداقل تداخل یا تصاویر دوگانه ارائه دهید

ULMB 2 چگونه کار می کند؟
ابتدا بیایید نحوه عملکرد پنل های LCD را توضیح دهیم. پنل های LCD از دو لایه اصلی تشکیل شده اند:

  • پی،ل‌های کریستال مایع که از نظر شیمیایی تغییر می‌کنند تا رنگ نوری را که از میان آنها می‌تابد تنظیم کنند
  • نور پس زمینه، که نوری را تولید می کند که از طریق پی،ل ها می تابد

علاوه بر این، تصویر قبل و بعد از انتقال “نگهداری” می شود که باعث می شود سیستم بینایی انسان این دو تصویر را با هم محو کند. ،یبی از “حفظ حرکت” و انتقال قابل مشاهده چیزی است که باعث تاری حرکت مبتنی بر نمایشگر می شود (با تنظیمات تاری حرکتی در بازی اشتباه نشود).

G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را وارد کنید
ULMB 2 نور پس‌زمینه با نرخ تازه‌سازی کامل و تصاویر به‌طور قابل‌توجهی روشن‌تر را فراهم می‌کند، همگی با حفظ کیفیت تصویر ،ر. ULMB 2 با بهبود زمان پاسخ‌دهی پانل از طرف شرکای ما در AUO، وضوح حرکتی را به گیمرهای رقابتی می‌دهد که برای انجام در سطوح اوج لازم است، با نگه داشتن آنها در بازی زم، که لحظات آشفته می‌شوند.
با ULMB 2، گیمرها با این پیشرفت‌ها وضوح حرکت موثری بیش از 1000 هرتز دریافت می‌کنند که به ،وان نرخ تازه‌سازی م،تور ضربدر یک در طول چرخه کار مح،ه می‌شود. [Effective Motion Clarity = Refresh rate * (1 / Duty Cycle)].

با ULMB 2، نور پس‌زمینه تنها زم، روشن می‌شود که هر پی،ل در مقدار رنگ صحیح خود باشد. ایده این است که پی،ل ها در حال انتقال را نشان ندهید و فقط زم، که رنگ آنها دقیق باشد آنها را نشان دهید.

ULMB 2 اکنون به راحتی برای م،تورهای سازگار 1440p 360 هرتز G-SYNC از طریق یک به روز رس، سیستم عامل ساده و با یک کلیک در دسترس است و کاملاً رایگان است.

با Overdrive وابسته عمودی، ULMB 2 کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را حتی در نرخ‌های تازه‌سازی بالا که پنجره بهینه برای نور پس‌زمینه کوچک است، ارائه می‌دهد.

برای دستیابی به نور پس‌زمینه، ULMB نور پس‌زمینه را در ۷۵ درصد مواقع غیرفعال می‌کند. این چرخه 25 درصدی روی یک پنل حدا،ر 300 نیت به این م،ی است که تصاویر واضح هستند، اما روشنایی کمتری دارند. با ULMB اصلی، قبل از روشن ، نور پس‌زمینه به دلیل کندتر بودن زمان پاسخ‌دهی پی،ل‌ها در سال 2015، باید بیشتر منتظر بم،م تا پی،ل‌ها به مکان من، منتقل شوند. به انتقال. به دلیل این اشکالات، گیمرهای رقابتی اغلب ترجیح می‌دهند از این ویژگی استفاده نکنند، زیرا نرخ تازه‌سازی کامل و تصویر روشن مطلوب‌تر بود.