آلیس، اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی، به تازگی اولین پرواز خود را انجام داده است


آلیس، اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی، به تازگی اولین پرواز خود را انجام داده است

آلیس در حال پرواز  (منبع تصویر: سیاتل تایمز)

برقی‌سازی فقط به خودروها نمی‌آید. آلیس، اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی جهان، به تازگی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داده است.

آلیس که در حال حاضر در حال توسعه است توسط یک استارت آپ مستقر در آرلینگتون به نام طراحی شده است فرار. این هواپیما برای حمل 9 مسافر و حدا،ر دو خلبان ساخته شده است.

آلیس کاملاً الکتریکی است و هدف آن جایگزینی هواپیماهای کوچکتر مورد استفاده در مسیرهای رفت و آمد و بار است. بین 250 تا 400 کیلومتر – معادل تقریبی سنگاپور به کوالالامپور یا ایپوه.

با این حال، با توجه به بار کوچک آن، به وضوح برای مسافران بسیار منحصر به فرد طراحی شده است. اما با حدا،ر بار در حدود 1100 کیلوگرم – می تواند مقدار زیادی محموله را حمل کند.

آلیس توسط بیش از 21500 سلول باتری کوچک به س، تسلا. وزن آنها با هم بیش از 4 تن است و نیمی از وزن هواپیما را تشکیل می دهند. برای جبران باتری های سنگین، بدنه هواپیما از کامپوزیت کربنی ساخته شده است.

این باتری ها موتورهای الکتریکی طراحی و ساخته شده توسط MagniX در Everett را هدایت می کنند. آلیس برای پرواز در حدود 15000 پا و با سرعت 480 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود.

برخاستن ساعت 7:10 صبح
آلیس در حال پرواز است pic.twitter.com/V7sIpPGfpB

— دومینیک گیتس (@dominicgates) 27 سپتامبر 2022


همانطور که از کلیپ کوتاه بالا می بینید، آلیس مطمئناً صدای جالبی ایجاد می کند. و در حالی که این پرواز آزمایشی امیدوارکننده است، مدیر عامل Eviation، گرگ دیویس، پذیرفت که کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.

دیویس گفت: “آیا باتری های هواپیمای نمونه اولیه قادر به به حرکت درآوردن هواپیمای گواهینامه هستند و قادر به تامین انرژی کافی هستند؟ پاسخ منفی است، مطلقا خیر.”

او گفت که فن آوری های باتری هنوز باید بهبود یابد تا هواپیماهایی مانند آلیس به صورت تجاری در دسترس باشند. آدرست است، باتری ها خیلی سنگین هستند و چنین هواپیماهایی را ناکارآمد می کنند. علاوه بر این، آنها برای پروازهای طول،‌تر شارژ کافی ندارند – که برد محدود آلیس را توضیح می‌دهد.

علاوه بر این، نگر، های ایمنی با گرم شدن غیرقابل کنترل باتری های لیتیوم یون وجود دارد هنگامی که آنها ش،ت می خورند، که احتمالاً می تواند منجر به آتش سوزی شود. به یاد داشته باشید، خطوط هوایی مسافران را از گنجاندن پاوربانک در چمدان‌های تحویل‌شده منع می‌کنند.

در حال حاضر، Eviation داده‌های این پرواز آزمایشی را بررسی می‌کند و امیدوار است که پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری باتری داشته باشد.

اگر همه چیز خوب پیش برود، دیویس سه یا چند سال دیگر را برای توسعه و سپس دو سال دیگر یا بیشتر برای آزمایش ها و صدور گواهینامه پیش بینی می کند. این بدان م،است که آلیس حداقل تا سال 2027 در خدمت نخواهد بود.

منبع: سیاتل تایمز




منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-alice-first-all-electric-p،enger-plane-complete-first-flight