
بروزرسانی: 19 تیر 1404
Civilization VII (PC): در حال شکل گیری به عنوان یک ورودی برجسته در سری
Civilization VII (PC): در حال شکل گیری به ،وان یک ورودی برجسته در سری
Sid Meier's Civilization VII ،و، است که وزن مجموعه ای را با خود به همراه دارد که از زمان آغاز به کار پیوسته در حال تکامل بوده است و هر تکرار جدید سعی در ایجاد تعادل بین نوآوری و آشنایی دارد. با شش بازی قبلی، Firaxis با چالش ارائه بازی ای مواجه است که با جذب بازیکنان جدید، برای طرفداران قدیمی احساس تازگی و در عین حال قابل تشخیص باشد. با توجه به آنچه تاکنون دیده ام، به نظر می رسد Civilization VII که قرار است در ۱۱ فوریه منتشر شود، این تعادل را به طور قابل توجهی برقرار می کند – هم تغییرات اساسی و هم بهبودهایی را در سیستم های اصلی سری ارائه می دهد.
پس از گذراندن 15 ساعت با بازی در طی چند روز گذشته (بله، من به طلسم "یک ،ت دیگر" افتادم)، این فرصت را داشتم که دو عصر - دوران باستان و اکتشاف - و تغییرات را کشف کنم. در حال حاضر روشن هستند. مقایسه با مدخل های قبلی این سری، به ویژه Civilization VI، که از بسیاری جهات تجربه Civ معاصر را تعریف می کند، آسان است. با این حال، بدیهی است که Civilization VII قصد دارد جاه طلبانه ترین اصلاحی باشد که این سری تاکنون دیده است، و بدون از دست دادن آنچه که بازی را در وهله اول بسیار جذاب می کند، بهبودها و اصلاحاتی را ارائه می دهد.
برای شروع، رویکرد بازی به دسترسی بلافاصله قابل توجه است. برخلاف برخی از سیستم های پیچیده تر در ،اوین قبلی، آموزش های Civilization VII بسیار واضح تر هستند و بازیکنان جدید را در مراحل اولیه بازی با دستورالعمل های دقیق و منظم راهنمایی می کنند. در حالی که نمی تو،د اصول اولیه را نادیده بگیرید، حتی اگر بعد از یک غیبت طول، به سریال بازگردید، منحنی یادگیری قابل کنترل است. همانطور که گفته شد، بازی به طور کامل بازیکنان باتجربه ای را که پس از یک غیبت طول، بازمی گردند، رها نمی کند. مک،ک ها و سیستم ها به جای بازنویسی کامل، به طور متفکرانه تکامل یافته اند، چه یک طرفدار قدیمی یا تازه وارد باشید.
از نظر سیستم های گسترده تر بازی، Civilization VII بسیار کاملتر از نسخه های قبلی خود احساس می شود. هم Civilization V و هم VI سیستم هایی داشتند که اگرچه قانع کننده بودند، اما گاهی اوقات در هنگام راه اندازی فاقد آن بودند و با توسعه ها تکمیل می شدند. در مقابل، Civilization VII با بسته ای کامل تر وارد بازار می شود. ویژگی های معرفی شده در Civilization VI، مانند سیستم ناحیه شهری مبتنی بر هگز، در اینجا اصلاح شده و گسترش یافته است. برخی از مک،ک هایی که در VI کار نمی ،د، مانند سیستم گرمایش جه،، عقب مانده اند، و به درستی هم همینطور است. در کل، این احساس به نظر می رسد که بازی از ابتدا با درک دقیقی از آنچه در گذشته کار می کرد و آنچه نیاز به بهبود داشت طراحی شده است.
یکی از قابل توجه ترین تغییرات Civilization VII طراحی بصری آن است. گرافیک یک جهش قابل توجه به جلو نسبت به VI است، که تعادلی بین ظاهر شیک تر ورودی قبلی و جلوه های بصری قدیمی Civilization V ایجاد می کند. سنین تغییر از یک عصر به عصر دیگر بسیار چشمگیر است، زیرا معماری تغییر می کند تا پیشرفت های فرهنگی و فناوری آن زمان را منع، کند.
با این حال، اساسی ترین تغییر در Civilization VII، بازسازی سیستم سنی بازی است. در نوشته های قبلی، پیشرفت بازی در دوره هایی مانند دوران باستان، قرون وسطی و مدرن بیشتر جنبه رسمی داشت – راهی برای سنجش پیشرفت شما از طریق درخت فناوری. در حالی که گاه به گاه مزایایی در انتقال بین دوره ها وجود داشت، این سیستم هرگز تأثیر زیادی بر گیم پلی فراتر از خود درخت فناوری نداشت. با این حال، در Civilization VII، این مفهوم کاملاً دوباره تصور شده است. اکنون، به جای دوره های معمول، در سه عصر متمایز بازی می کنید: دوران باستان، اکتشاف و مدرن. هر عصری درخت فناوری مخصوص به خود، شرایط پیروزی و سیستم های گیم پلی مخصوص به خود را دارد. پایان یک عصر به خودی خود مانند پایان یک مینی بازی به نظر می رسد، با صفحه نمایش خلاصه ای که عملکرد هر تمدن را در رابطه با اه، خود ارزیابی می کند. سپس این ارزیابی ها بر شرایط شروع برای سن بعدی تأثیر می گذارد، که احساس می کند یک بازی تازه را شروع کرده اید اما با زمینه تاریخی پیشرفت قبلی شما. این یک برداشت تازه است که به هر مرحله از بازی م،ی بیشتری می بخشد و انتقال بین آنها را بسیار مفیدتر می کند.
این رویکرد جدید به سنین، سطح عمیق تری از استراتژی را معرفی می کند، زیرا می تو،د س، بازی خود را با اه، خاص هر سنی تنظیم کنید، تاکتیک های خود را بر اساس فرصت ها یا محدودیت های ارائه شده توسط هر دوره جدید تنظیم کنید. شرایط پیروزی در Civilization VII مانند قبل سفت و سخت نیست و به نظر می رسد بازی آزادی بیشتری را در نحوه نزدیک شدن به اه، خود فراهم می کند. برای مثال، در حالی که پیروزی های علم یک هدف کلیدی باقی می مانند، اکنون با معیارهای متفاوت برای هر سنی متنوع تر هستند. این سیستم بازیکنان را تشویق می کند تا استراتژی های مختلف را بسته به دوره تاریخی که در آن قرار دارند کشف کنند، نه اینکه فقط یک مسیر واحد را تا عصر مدرن دنبال کنند.
حوزه دیگری که Civilization VII نسبت به پیشینیان خود پیشرفت های قابل توجهی داشته است، در دیپلماسی و مک،ک جنگ است. در بازی های قبلی، بازیکنان اغلب خود را گرفتار جنگ های بی پایان می دانستند که توسط هوش مصنوعی یا ش،ت های دیپلماتیک وارد درگیری می شدند. به ویژه Civilization VI، من را با مک،ک جنگی خود، که بازیکنان را به خاطر جنگ حتی در صورت ،وم جریمه می کرد، ناامید کرد. Civilization VII این سیستم را با معرفی یک منبع دیپلماسی مشابه با نکات علمی یا فرهنگی که می تواند برای تأثیرگذاری بر دیگر رهبران یا آرام ، شهروندان شما مورد استفاده قرار گیرد، به طور کامل اصلاح می کند. این مک،ک، دیپلماسی بازی را بسیار استراتژیک تر می کند و رویکردهای صلح آمیز را قابل دوام تر می کند.
با وجود این پیشرفت ها، هنوز برخی از زمینه ها نامشخص باقی مانده است. من این شانس را نداشتم که در مراحل پای، تا آ، بازی فرو بروم، اما در بررسی نهایی خود به آن خواهم پرداخت. چند نفره نیز; جالب است که ببینیم سیستم عصر جدید در یک محیط چند نفره چگونه عمل می کند و آیا می تواند تجربه ای پویاتر و لذت بخش تر از بازی های گذشته ارائه دهد.
در این مرحله، هنوز چیزهای زیادی برای کاوش در Civilization VII وجود دارد، اما بر اساس آنچه تاکنون دیده ام، این بازی در حال شکل گیری است تا یک ورودی برجسته در این سری باشد. تغییرات ارائه شده در اینجا قابل توجه و جسورانه هستند و تعادل ویژگی های جدید و مک،ک های پیشرفته بازی باید هم برای کهنه سربازان و هم تازه واردان جذاب باشد. به ،وان یکی از طرفداران قدیمی Civilization، من خوشبین هستم که این بهترین ورودی در این سری از زمان Civilization V خواهد بود و احتمالاً از آن نیز پیشی خواهد گرفت.
Sid Meier's Civilization VII قرار است در 11 فوریه 2025 برای رایانه های شخصی، macOS، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و 5 و ای، با، سری X|S منتشر شود.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-civilization-vii-pc-preview